به گزارش ختم کلام، فرمانده نیروی انتطامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، شعار ” پلیس هوشمند امین مردم ” را شعار هفته ناجا در امسال خواند و اظهار کرد: این شعار، با تغییر رویکرد مجرمین ، پلیس را برآن می دارد تا هوشمندانه تر از قبل عمل نماید.
سردار محمدرضا اسحاقی با بیان اینکه امروز  بیش از ۹۰ درصد فعالیت پلیس خدمات دهی به افراد است گفت: بر این اساس بسیاری از خدمات دهی به شهروندان به صورت آنلاین انجام می شود.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان افزود: “پلیس هوشمند امین مردم” به معنای آمادگی لحظه ای پلیس در راستای خدمات رسانی بهتر و سریع تر به مردم است.
وی ملاقات حضوری با نماینده ولی فقیه، غبار روبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، حضور در نمازجمعه، ارائه گزارش عملکرد فرماندهی را از اهم برنامه های هفته ناجا در امسال اعلام کرد.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی گیلان، امسال ۶۰۰ کلاس آموزشی توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه سطح قانون پذیری مردم گیلان از مطلوبیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: متولیان أمر باید در جهت دهی و ارتقای ظرفیت قانون پذیری مردم گام های بلندی بردارند.
فرمانده نیروی انتطامی گیلان گفت: عامل انسانی ۷۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است و اگر در زمینه زیرساختهای ترافیکی و رفتارهای افراد برنامه ریزی های مدونی انجام پذیرد شاهد افول قابل توجهی در آمار تصادفات کنونی خواهیم بود.
سردار محمدرضا اسحاقی از شناسایی و انحدام ۱۲ باند کلاهبرداری در مدت ۶ ماه امسال خبر داد و افزود: هزار و ۵۸ فقره پرونده در این راستا  کشف و عملیاتی شده است.
به گفته وی، از این تعداد ۴ باند از شرکتهای هرمی شناسایی و ۴۰ نفر نیز دستگیر شده اند.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: سرقت های به عنف و قتل های اتفاق افتاده صد در صد کشف شده است.

این مسئول همچنین با بیان‌اینکه ۲ مرحله سرقت از اتباع خارجه نیز در امسال رخ داده است تصریح کرد: مرحله اول در مرداد ماه ۹۸ منجر به دستگیری ۴ مجرم و بعدی سرقت به عنف تحت پوشش مأمور و اخاذی بوده که این نیز منجر به دستگیری دو مجرم شده است.
وی از اختصاص کسب رتبه نخست گیلان در کشف جرایم در سطح کشور خبر داد بیان داشت: امسال در حوزه راهور، کاهش ۱۴ درصدی تصادفات، کاهش ۱۳ درصدی جانباختگان و ۹درصدی مجروحان در حوزه درون شهری اتفاق افتاده است.
سردار محمدرضا اسحاقی خاطرنشان کرد: در حوزه تماس های مردمی فوریت های پلیس طی شش ماه اول سال ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس با ۱۱۰ ثبت شده که نزدیک به ۵۰ درصد آنها ارشادی بوده و ۲۹۳ هزار و ۲۵۴فقره نیز با تشکیل پرونده، عملیاتی شده اند.
وی افزود: طی شش ماه اخیر در بحث تماس با ۱۹۷ که سامانه رسیدگی به شکایات مردمی است، شکایت ازماموران۳ درصد و انتقادها ۱۳ درصد کاهش، و میزان تقدیرها نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/