به گزارش http://ختم کلام؛مهدیه رزاقی سخنگوی شورای شهر کومله از  ایجاد پایگاه داده اطلاعات مکان محور (جی.نف) در این شهر خبر دادو اظهار کرد: در راستای اجرای نظام ملی نشانی استاندارد و تحقق مصوبات کارگروه شهرستانی جی.نف در لنگرود، پایگاه نشانی و اطلاعات املاک‌‌ در شهر کومله  راه اندازی شده است.
وی گفت: ایجاد پایگاه داده مکانی، لازمه نظام نشانی استاندارد (جی.نف) است و طبق گفته مسئولان بالادستی، سرشماری سال ۱۴۰۵ بدون جی.نف امکان پذیر نیست.

نماینده مردم کومله در شورای شهرستان لنگرودافزود: با راه اندازی پایگاه داده مکانی ارتباط بین دستگاهی برخط می شود و تبادل اطلاعات، به صرفه جویی در زمان و توزیع درست منابع کمک می کند.
سخنگوی شورای شهر کومله، اجرای نظام نشانی استاندارد را گامی بزرگ برای تحقق دولت الکترونیک دانست و خاطر نشان کرد: با اتخاذ تدابیر صحیح مدیریتی، تحقق دولت الکترونیک برای شهر کومله رقم خورده است.
رزاقی گفت: شهر کومله زیرساخت های مناسب از جمله فیبر نوری و پروژه ممیزی را فراهم کرده است و بنابراین به سرعت می تواند به عنوان شهر هوشمند به مردم در سطح کشور خدمات رسانی کند از این رو به گفته مدیر کل پست استان گیلان، شهر کومله ی لنگرود در ایجاد پایگاه داده مکانی پیشرو است.
وی همچنبن گفت: با پایگاه جی.نف می توان از هر نقطه از کشور به اطلاعات شهر کومله به صورت برخط دسترسی داشت و قابلیت های این شهر در همه بخش های اقتصادی، تولیدی و گردشگری را مشاهده کرد و این اطلاعات را در اختیار ذی‌نفعان قرار داد.
نماینده مردم‌کومله در شورای شهرستان لنگرود تصریح کرد: جی.نف زبان مشترک دستگاه های اجرایی است که به توزیع درست منابع و شفافیت در ارائه خدمات کمک می کند.
رزاقی گفت: آخرین گام در ایجاد پایگاه داده مکانی نصب پلاک هوشمند است و با این اقدام، شهروندان صاحب نشانی استاندارد می شوند و مراکز خدمات رسان، دیگر با چندگانگی آدرس مواجه نخواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر، تمامی معابر شهر کومله نامگذاری شده و از این پس ساختمان ها نیز دارای پلاک هوشمند خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: نصب پلاک هوشمند لازمه تحقق دولت الکترونیک بوده و کومله نخستین شهری است که بطور صد درصد آماده اجرای دولت الکترونیک می شود.

به گزارش ختم کلام، GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی ملی زئوکد شده» است که امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد