http://ختم کلام؛ حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) و همچنین شهادت برخی نیروهای ایرانی در حمله امروز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری کشورمان گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید رژیم صهیونیستی جنایت دیگری مرتکب شد و ساختمان کنسولگری ما را هدف قرار داد که در کنار سفارت ایران قرار داشت.

وی گفت: جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی با شش موشک این ساختمان را هدف قرار دادند. من در محل کار خود در سفارت بودم و از اتاق خود شاهد بودم که این ساختمان آسیب دید.

اکبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی اولین بار نیست که این جنایت ها را مرتکب می‌شود که این برخلاف قواعد بین المللی است. این رژیم قبلا نیز مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه ها را مورد حمله قرار داده بود.

وی تصریح کرد: این رژیم بعد از جنایت شش ماهه علیه غزه و سوریه این جنایت را علیه همکاران و کارمندان سفارت و مستشاران نظامی ایرانی مرتکب شد که شماری از آنها به شهادت رسیدند که اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد. رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین بین‌المللی اقدام کرده است که پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: آواربرداری تاکنون به طور کامل انجام نشده است. بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند.

امیرعبداللهیان: مسئولیت عواقب حمله به کنسولگری ایران متوجه رژیم اسرائیل است

در پی تجاوز ددمنشانه عصر دوشنبه رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تماس گرفت.

وزیران خارجه ایران و سوریه در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند.

مقداد حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: «نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است».

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.