http://به گزارش ختم کلام نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان های رشت و خمام در نشست خبری با رسانه های گیلان  از عزم ورود خود به کارزار انتخابات گفت و  اظهار کرد: توصیه برخی از دوستان حفظ دستاوردهای گذشته و استراحت بود اما به دلیل سخت بودن شرایط کنونی و وجود مشکلات میبایست به عرصه انتخابان ورود می کردم و مشخص نیست که ورودم به مجلس تا چه اندازه می تواند از مشکلات موجود بکاهد.

دکتر محمدباقر نوبخت گفت: اگر به عرصه انتخابات ورود نمی کردم عذاب وجدان می گرفتم ، توفیق با مردم و برای مردم بودن را انتخاب کردم تا بتوانم از تجارب گذشته ، دانش و روابطی که در سطح کشور وجود دارد به نفع مردم و برای مردم استفاده کنم.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های استان گیلان در حوزه راه های مواصلاتی در مقایسه با استان های دیگر قابل قبول بوده و امید  می رود ۸ کیلومتر باقی مانده آزاد رشت – قزوین و همچنین مسیر ریلی راه آهن رشت کاسپین به زودی به اتمام برسد.

معاون اسبق رییس جمهور ادامه داد: در دولت دوازدهم بیش از ۴۶ هزار مترمربع احداث زیرساخت ها ، آزمایشگاه  در دانشگاه گیلان صورت گرفت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:رهاورد حضور یک گیلانی از رشت در دولت های یازدهم و دوازدهم بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار به ارزش امروز بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است .

وی  اقدامات صورت گرفته ، برای مردم گیلان و شهر رشت را ناکافی دانست و یادآور شد: هنوز آبرو و دستمایه ای از تجارب گذشته دارم و تاطی ارتباط با دولتمردان فعلی بتوانم برای مردم گیلان و شهر رشت گام بردارم.

نوبخت ادامه داد: به مجلس می روم تا مطالبات و مشکلات مردم را پیگیری و رفع کنم .

وی مجلس را نماد جمهوریت عنوان کرد و افزود: پارلمان مردمی در ایران حتی می تواند نسبت به عزل رییس جمهور نیز اقدام کند و این نشان از قدرت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است .

وی با بیان اینکه از امکان و ابزار قانونی استفاده خواهم کرد گفت: مجلس را برگزیدم به عنوان نماد جمهوریت تا این نماد استفاده کنم و صدای مردم باشم .

نوبخت راه اندازی سازمانی جهت مراجعات و بیان مشکلات و همچنین مطالبات محلی برای مردم را از برنامه های خود عنوان کرد و افزود: خواستار نظارت خبرنگاران بر احوال و رفتارم هستند تا تحولی در راستای رفع مشکلات کنونی ایجاد شود.

وی ملاقات عمومی با بانوان شهر و همچنین ارتباط با شوراهای شهر و روستا جهت شناسایی مشکلات و رفع آن ها را از دیگر برنامه هایش عنوان کرد.

وی در خصوص تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به رشت نیز گفت: فرصت ماندن در تهران فراهم بود اما جهت خدمت به مردم گیلان و شهرم به رشت آمدم.

وی ادامه داد:ا گر در گذشته یک گیلانی در دولت بودم امروز باید بتوانم نماینده گیلان و رشت در مجلس شورای اسلامی باشم.

دکتر نوبخت ارتباط با خبرنگاران و برگزاری نشست هایی با تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی را اقدامی موثر در راستای انعکاس مطالبات و مشکلات مردمی ، تبیین خدمات و دستاوردهای دولت و ایجاد امید در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز بیش از هرزمان دیگری به امید نیاز داریم.

در این نشست دکتر نوبخت به تمام ۰سوالات خبرنگاران پاسخ داد.