در میان بخشها و شهرهای شهرستان رشت که از نظر جغرافیایی و سیاسی در حوزه انتخاباتی این شهر قرار دارند، همواره بخش لشت نشا ، حداقل یکی از سه کرسی مجلس را از آن خود کرده بود.
تعداد نمایندگانی که اصالتا لشت نشایی بودند در تاریخ انتخابات رشت زبانزد است.
اما در انتخابات دور گذشته رشت بخش دیگری شگفتی ساز شد و اهالی سنگر ,سراوان و شاقاجی یک هم‌ولایتی‌ خود را با رای قاطع ، شگفت انگیز و دور از انتظار راهی مجلس شورای اسلامی کردند.
گمانه زنی ها و اخبار پراکنده از این حکایت دارد در انتخابات این دوره نیز سنگری ها تصمیم قاطع گرفته‌اند که یکی از کرسی های نمایندگی رشت را از آن خود کنند و با توجه به نارضایتی نسبی مردم از عملکرد نمایندگان فعلی رشت ، این کرسی قطعا متعلق به نماینده سابق اهل سنگر نخواهد بود.گفتنی است نماینده سابق رشت نتوانست در لیست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب رای قابل توجهی را از آن خود کند.
همچنین کاظمی پور دیگر کاندیدای اهل سنگر نیز اصلا نتوانست به لیست ۹ نفره ابتدایی منتخبین راه بیابد.
تنها کاندیدای سنگری که به نظر می رسد هم در میان مردم از اقبال مناسبی برخوردار است و هم در میان رای دهندگان به لیست شورای هماهنگی نیروهای انقلاب رای قابل توجهی را از آن خود کرده است و بالاتر از نمایندگانی چون کوچکی نژاد و احمدی سنگری قرار گرفت ، سید جلال خوشحال است.
خوشحال در ادوار گذشته نیز رای جالب توجهی از اهالی سنگر نصیب خود کرده بود و به نظر می رسد این بار نیز جزو شانسهای اصلی برگزیده شدن از سوی همشهریان خود می باشد.
به نظر شما کدام کاندیدای اهل سنگر گوی سبقت را از رقبای خود خواهد ربود.