به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از امضای قرارداد انعقاد سرمایه گذاری احداث هشت مخازن به مقدار ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی در مجتمع بندری انزلی در محدوده منطقه آزاد انزلی خبر داد.

حسین یونسی با اعلام خبر امضای قرارداد سرمایه گذاری احداث مخازن ۴۰ هزار تنی روغن در مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: این مخازن با سرمایه گذاری اولیه ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع احداث می شود.

وی افزود: این قرار داد به صورت B.O.T و ۲۰ ساله بوده و اجرای آن مطابق با آخرین روش ها، ضوابط و دستور العمل های جذب سرمایه گذار در سازمان بنادر دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در این پروژه پس از انجام فاز های مطالعاتی، طرفین نسبت به امضای قرار داد اقدام نموده اند، خاطرنشان کرد: ظرفیت کنونی مخازن روغن مجتمع بندری انزلی ۱۶ هزار تن است که با ساخت این سیلوها، ظرفیت درجای مخازن برای این نوع کالا به ۵۶ هزار تن خواهد رسید.

یونسی با بیان اینکه پس از گذشت چهار سال از امضای آخرین قرارداد سرمایه گذاری اداره کل با بخش خصوصی این قرار داد منعقد و نهایی شده است، گفت: با احداث این مخازن برای ۴۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود. گفتنی است، تفاهم نامه این قرار داد در تاریخ ۲۸ آذر ماه سال جاری مصادف با روز ملی حمل و نقل و توسعه دریامحور امضا شده بود که منجر به عقد قرار داد شد.

قرارداد ساخت، بهره‌برداری و واگذاری یا B.O.T گونه‌ای از قرارداد اقتصادی است که معمولا بین دولت‌ها و سازمان‌های متولی اقتصاد از یک طرف و شرکت‌های بخش خصوصی از طرف دیگر منعقد می‌شود.

مجتمع بندری انزلی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع است و از مزایا و امتیازات قانونی این منطقه برخوردار است.