به  گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، علی مطهری، در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: همزمان با دیگر مناطق آزاد کشور امروز ۴ شنبه ۱۸ بهمن ماه، طرح نهضت قرآن آموزی در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

وی افزود: این طرح همزمان با دیگر مناطق آزاد کشور به صورت ویدیوکنفرانس توسط معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در مسجد شهدای حسن رود منطقه آزاد انزلی آغاز به‌کار کرد.

مدیر فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در این نهضت قرآنی که با عنوان طرح قرآنی ثقلین و در یک برنامه سراسری در منطقه آزاد انزلی و تمامی مناطق آزاد کشور انجام می شود رو خوانی و روان خوانی قرآن کریم توسط اساتید هرمنطقه به علاقمندان در رده های مختلف سنی آموزش داده می شود.

مطهری با تاکید بر اینکه این طرح قرآنی توسط سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری کانون های فرهنگی و قرآنی مساجد محلات برگزار می شود‌ گفت: آموزش روخوانی و روانخوانی در رده های سنی کودکان و نوجوان، برگزاری محافل و مسابقات قرآنی همچنین کمک به توسعه و ایجاد زیرساختهای مذهبی و قرآنی در محلات در این طرح مورد توجه قرار دارد.

گفتنی است ۵ روستا در محدوده منطقه آزاد انزلی با جمعیتی حدود ۱۲ هزار نفر وجود دارد.