همایش معرفی کلاب توانگرسازی بیمه گران و افتتاحیه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای تیوان با حضور معاونین، امور نمایندگان، روسای انجمن‌های صنفی، روسای سندیکای بیمه و شبکه‌ی فروش منتخب و مدیران بیمه‌های بازرگانی گیلان چهارم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن پذیرایی وحید برگزار شد.

در این مراسم، سید کاظم دلخوش عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و معاون اسبق نظارت بیمه مرکزی اظهار داشت: جلساتی با مدیران صنعت بیمه کشور به جهت رشد روند بیمه‌ها چه در بحث فناوری‌های نو و چه در زمینه بیمه‌های بازرگانی و تاثیر این موارد بر اقتصاد کشور برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات مربوط به این صنعت مطرح می‌گردد.

وی افزود: یکی از وظایف بنده و نمایندگان در مجلس این است که از حقوق صنعت بیمه در مجلس دفاع کنیم. در بخش قانونگذاری آن بخشی که لازم است از صندوق بیمه خسارت، سندیکای بیمه و خود بیمه گران دفاع شود به عنوان نماینده شما عزیزان در مجلس، اجازه نمی‌دهیم که صنعت بیمه  دچار آسیب شود.

در ادامه رضا محبی نژاد ریاست آموزشگاه تیوان ضمن عرض خیرمقدم به حضار به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های آتی این آموزشگاه پرداخت.

عاطفه حسین جانی مدیریت داخلی آموزشگاه تیوان نیز در ادامه به مدعوین خوشامد گفت و اظهار امیدواری کرد که آموزشگاه تیوان بتواند نقش موثری در پرورش نیروی حرفه‌ای در صنعت بیمه داشته باشد.

در ادامه حنیفه حسین جانی بنیان گذار کلاب توانگرسازی بیمه گران ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، اظهار داشت: این همایش به جهت معرفی کلاب توانگرسازی بیمه گران با هدف رشد دانش شبکه‌ی فروش و افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه کشور و زیر نظر آموزشگاه تیوان برگزار می‌شود.

حسین‌جانی ضمن معرفی خود و فعالیت‌هایش افزود: در حدود ۱۵ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه را دارم و دو سال و نیم به صورت تخصصی در خصوص آموزش صنعت بیمه و نمایندگان بیمه مشغول هستم. امروز در این مکان گردهم آمدیم تا افتتاحیه آموزشگاهی را داشته باشیم که رویای دو سال قبل بنده و همسرم بود و خداوند را شاکریم که این رویا به واقعیت پیوست.

وی با بیان اینکه آموزشگاه تیوان در یک بخش در زمینه کلاب توانگرسازی بیمه گران خدمات ارائه می‌دهد، گفت: لاین‌های مختلفی در این آموزشگاه منجمله کلاب توانگرسازی کارمندان، کتابخوانی و تقویت حافظه و کوچینگ کسب و کار فعال خواهند بود. پس از افتتاح و در ادامه فعالیت‌ها، لاین‌های آموزشی بیشتری به این بخش‌ها اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: کلاب توانگرسازی بیمه گران شامل رشد فردی، آموزش بازاریابی و فروش، اصول مذاکره، تیم‌سازی، رهبری کسب و کار و سازمان‌های فروش، سخنوری، نویسندگی، اصول برندینگ، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌باشد.

حسین جانی ادامه داد: در حوزه توانگرسازی کارمندان، مباحث آداب و معاشرت سازمانی که شامل مکاتبات اداری، رفتار حرفه‌ای سازمانی می‌شود تا کنون بیش از ۱۰۰۰ کارمند از کارمندان سراسر کشور تحت آموزش قرار گرفتند.

وی در زمینه بحث کتابخوانی و تقویت حافظه و این لاین آموزشی در آکادمی تیوان تصریح کرد: اولین قدم برای رشد، خواندن کتاب است و آموزش تقویت حافظه در بخش کتابخوانی نیز در آموزشگاه تدریس می‌شود.

وی در خصوص کوچینگ کسب و کار گفت: داشتن یک مربی حرفه‌ای برای هر کسب و کاری به مانند اکسیژن برای نفس کشیدن و زنده ماندن است و آکادمی تیوان با برگزاری دوره‌های کوچینگ به صورت انفرادی و گروهی برای مدیران و صاحبان کسب و کار در جهت بالا بردن بهره وری و افزایش درآمدی سازمان‌ها اقدام نموده است. این فعالیت توسط بیزنس کوچ‌های دانش آموخته از مرکز بین المللی بیزنس کوچ صورت می‌پذیرد و ماموریت ما ارتقای سطح دانش و کیفیت کسب و کار‌ها است.

حسین جانی اظهار کرد: آکادمی تیوان برای یک بیمه‌ای به مثابه نقشه راه برای مسیر موفقیت است و پیدا کردن علم مدیریت دفتر کار و مدیریت سازمان‌های فروش، داشتن یک سیستم باکیفیت، علم سوال پرسیدن و هنر مذاکره، حضور در اکوسیستم پر انرژی و هم مسیر و شبکه‌سازی با سایر همکاران در سراسر ایران که تمامی این موارد در توانگرسازی بیمه گران موثر خواهد بود.

در ادامه این مراسم، پور سعید مدیر منطقه ۷ بیمه آسیا گیلان گفت: امروزه یکی از الزامات کشور‌های پیشرفته دسترسی به اقتصاد دانش محور است و برای نیل به این اقتصاد دانش محور باید بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی صورت گیرد.

وی با اشاره به شاخصه‌های مورد نظر آموزش خاطر نشان کرد: باید اهداف، ماموریت، استراتژی و خط مشی برای آموزش تعریف شود و برنامه‌ها و استراتژی ۵ساله و بلند مدت در پیش گرفته شود. از مدرسان توانگر با دارا بودن تحصیلات عالیه استفاده شود.

وی در پایان گفت: این مرکز آموزشی باید پاسخگوی نیاز‌های عملیاتی باشد و دانش آموختگان آن آموزش‌ها را حس و لمس کنند و در جامعه بکار ببندند.

حجت الله فلکیان رئیس سندیکای بیمه گران استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: باورم بر این است که حلقه مفقوده در صنعت بیمه موضوع آموزش و مشکلاتی در این بخش است.

وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح آموزشگاه تخصصی تیوان افزود: در حال حاضر، زمان فرا رسیده است که صنعت بیمه نسبت به خدماتی که انجام می‌دهد یکبار برای همیشه نگاه حرفه‌ای را بر این صنعت حاکم کند و صنعت بیمه بیش از ۸۵ سال است که در کشور ما با حضور نخستین شرکت بیمه‌ای ایرانی فعالیت می‌کند و پیش از آن نیز ۴۰ سال در صنعت بیمه فعالیت داشته و در تمامی این سنوات که در تاریخ مشاهده می‌کنید به جز سنوات کوتاهی، در بقیه سال‌ها نگاهی که لازمه‌ی این بیزنس می‌باشد، در تصمیم گیران و تصمیم سازان این صنعت وجود نداشت و در واحد‌های عملیاتی رقابت کاذبی بین خود شرکت‌های بیمه بدون اینکه مفهوم بیمه و کارکرد آن شناخته شود، وجود داشته است.

فلکیان با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در کشور اضافه کرد: علی رغم تمامی تلاش‌ها همچنان ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین است. اولین قدم برای ارتقای سطح نفوذ بیمه در کشور، بحث آموزش و دارا بودن دانش بیمه‌ای فعالان صنعت بیمه است.

وی دیدگاه حرفه‌ای در صنعت بیمه را لازمه حرکت به سوی رشد و توسعه در این حوزه خواند و تصریح کرد: امیدوارم به اهدافی که در صنعت بیمه و برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده برسیم.

گفتنی‌ است؛ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد تیوان با محوریت توانگرسازی بیمه گران به ریاست رضا محبی نژاد و مدیریت داخلی عاطفه حسین جانی و تأسیس کلاب توانگرسازی بیمه گران توسط حنیفه حسین جانی با حضور فعالان صنعت بیمه استان گیلان افتتاح شد.

خبرنگار : نوشین میربلوک
برنا/