وی با بیان اینکه با اضافه شدن ریل راه آهن به این بندر حجم بالای ترانزیت کالا از بندر کاسپین به وقوع میپیوندد گفت: حلقه مفقوده فعالسازی کریدور شمال جنوب اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری ایران است و با این اقدام ظرفیتهای لازم برای ترانزیت کالا از طریق شمال کشور افزایش پیدا میکند.
مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین با بیان اینکه در روز گذشته نخستین کشتی ترانزیت حامل گازوئیل به مجتمع بندری کاسپین ورود پیدا کرد گفت: در راستای توسعه دریا محور و اقتصاد دریایی، محموله ترانزیتی گازوئیل پس از بارگیری در کشور روسیه و ورود به بندر کاسپین از کشور جمهوری اسلامی ایران ترانزیت شد.
احسانی توسعه و رونق تجارت و بندر کاسپین را به عنوان استراتژیکترین بندر در شمال کشور، ضروری دانست و افزود: ما با تحریم در همه بخشها از جمله حوزه دریایی و بندری مواجه هستیم و به طور حتم نگاه ویژه به تأمین تجهیزات بندری با توجه و تکیه بر توان داخلی، موجب رونق اقتصاد ایران خواهد شد.