http://ختم کلام؛

سیروس آقاجانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه  بیان اینکه وضعیت بودجه مصوب و تفریغ یا عملکرد بودجه از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۲ مشخص شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ بودجه شهرداری ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۷.۴۷ میلیارد پیش بینی شده بود که به ترتیب ۷۸ و ۷۱ درصد از بودجه آن سال‌ها محقق شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸.۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط اعضای شورا بودجه پیش بینی شده بود که در این سال ۱۰۰ درصد بودجه محقق شد، گفت: در سال ۱۳۹۹ نیز ۶۳ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده بود که ۱۵۳ درصد از بودجه پیش بینی شده محقق شد.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده شورای شهر در سال ۱۴۰۰.۱۰۳ میلیارد بود که ۱۰۵ درصد آن محقق شد، افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸۰ میلیارد بودجه پیش بینی شد که ۹۸ درصد آن محقق شد و برای سال جاری نیز ۲۲۵ میلیارد بودجه در نظر گرفته شد که تاکنون نیمی از بودجه امسال محقق شده است.

آقاجانیان با اشاره به تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی از سال ۱۳۹۷ تا سال جاری بیان کرد: طی اقدامات انجام شده و درخواست‌های شهروندان، در سال ۱۳۹۷، ۲۵۱ پروانه ساختمانی صادر شد و از سال ۱۳۹۷ تا سال کنون به ترتیب در هر سال، ۳۵۸، ۳۷۲، ۲۹۶، ۲۲۰ و در شش ماه نخست سال جاری نیز ۱۱۲ پروانه ساختمانی صادر شد.

وی با بیان اینکه پرداخت حق و حقوق پرسنل یکی از دغدغه‌های اصلی شوراها و شهرداران است، تصریح کرد: در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ و در هر سال به ترتیب، ۶، ۴، ۶ و ۷ ماه اضافه کاری به پرسنل شهرداری پرداخت شد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هر ماه به صورت مستمر اضافه کاری پرسنل پرداخت شد که در سال جاری و ۶ ماه گذشته سال جاری نیز اضافه کار این ۶ ماه به پرسنل پرداخت شده است.

رئیس شورای شهر لنگرود یکی از شعارهای این دوره اعضای شورا را شفاف‌سازی دانست و گفت: طبق قانون اعضای شورا بابت حضور در جلسات حق الجلسه دریافت می‌کنند که سقف مدنظر گرفته شده برای شهر لنگرود ۵۰ ساعت برای هر یک از اعضای شورای شهر است و نرخ‌ها نیز طبق قانون و دستورالعمل وزارت خانه مشخص می‌شود.

آقاجانیان با اشاره به بودجه مصوب شورا که مربوط به امورهای جاری شورای شهر، حق جلسات اعضای شورا، حق ماموریت‌ها و پاداش و غیره است، افزود: در سال ۱۳۹۶.۱۸۰ میلیون تومان بودجه مصرفی برای شورای شهر بود که در سال ۱۳۹۷، بودجه شورا طبق دستاورالعمل‌ها ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به بودجه ۲۹۰ میلیون تومانی شورا برای سال ۱۳۹۸ بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ پیش بودجه قانونی برای شورای شهر ۳۳۰ میلیون تومان بود و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۴۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

به گفته رئیس شورای شهر لنگرود، بودجه شورای شهر در سال ۱۴۰۱، ۴۶۲ میلیون تومان بود که این مبلغ برای سال جاری ۷۰۰ میلیون تومان بر اساس دستورالعمل‌های قانونی در نظر گرفته شده که امورهای جاری شورای شهر، حق جلسات اعضای شورا، حق ماموریت‌ها و پاداش و غیره باید از این محل تامین شود.