وی با تاکید بر اینکه مجلس شهدا صرفا مجلس عزاداری نیست، گفت: دشمن از تمام ابزارهای خود از جمله رسانه‌های تحت اختیارش، به دنبال ناامیدسازی در کشور است تا اهداف و سلطه‌گری گذشته خود را از سر بگیرد اما شهید، روح امید را در جامعه زنده می‌کند، مجلس شهدا حماسی است که باید روح حماسه را در انسان تقویت کند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه شهدا پشت سر ولایت حرکت کردند که توانستند پشت آمریکا را به خاک بمالند، افزود: شهید سید اسماعیل سیرت نیا، تمام عزیزان خود را اینجا گذاشت و جان جوان خودش را در دفاع از حرمین فدا کرد تا دست دشمن به کشور نرسد و امنیت و آرامش در کشور باقی بماند.

بایرامی با بیان اینکه شهید سیرت نیا رزمنده فرهنگی در زمان زندگی‌اش بود که توانست جوانان زیادی را جذب کند، گفت: در مقابل این کار شهدا همه ما مدیون هستیم و مکلفیم که با وجود ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای معاند که اخبار کذب را منتقل می‌کنند، با تبیین و روشنگری، مردم را نسبت به مسائل آشنا و هجمه‌های دشمن خنثی کنیم.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی که علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام شد، بیان کرد: نیروهای حماس و مقاومت با حداقل امکانات، معادلات دشمنان را برهم زدند و باعث بی‌آبرویی رژیم صهیونسیتی شدند و همچنان در جنگ نابرابر، مظلومانه با دشمن می‌جنگند هرچند که اراده الهی با آن‌هاست و به یاری خدا به زودی قدس آزاد خواهد شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اهمیت اقتصادی ایران اسلامی در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی معادلات دشمنان و سلطه‌گران را بر هم زده و همواره با ایجاد دشمنی علیه ایران در تلاش برای براندازی انقلاب است تا به منابع و ذخایر این آب و خاک دست‌درازی کند چراکه ایران ۵۶.۶ دهم درصد ذخیره منابع جهانی دارد که انگلیس سال‌هاست برای دستیابی به آن فتنه به راه می‌اندازد.

بایرامی با اشاره به جنگ امروز فلسطین و موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا گفت: تمام دست و پا زدن‌های آمریکا در این جنگ منفعت شخصی است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند این جنگ، جنگ آمریکایی‌هاست و آن‌ها مسؤولیت طراحی جنگ را برعهده دارند و سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی اراده جنگیدن ندارند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران نعمت‌هایی همچون امامت و ولایت را داراست که موجب نصرت الهی و پیروزی حقیقی جبهه حق و باطل خواهد بود، افزود: رهبر انقلاب دفاع مقدس را گسترش مرزهای دفاعی می‌داند و از جبهه‌های جنگ به عنوان معراج عبادت یاد می‌کند، ایران اسلامی با امامت و ولایت، موجب شد یک امت تاریخ ساز، بسازد.