به گزارش لیجار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در افتتاحیه شانزدهمین کارگاه طرح ضیافت اندیشه دانشگاه در سالن اجلاس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با بیان اینکه سرنوشت و آینده هر کشوری در دستان نسل جوان است، اظهار کرد: این جوانان هستند که در هر دوره‌ای مرکز سعادت و پیشرفت جامعه خود را رقم می‌زنند.

وی با اذعان به اینکه جوانان و دانشجویان به امانت در دست اساتید و اعضای هیئت‌علمی بنام دانشگاه سپرده‌شده‌اند، افزود: اساتید، اعضای هیئت‌علمی و مربیان، مهندسان و معماران فکر، اندیشه و ایدئولوژی جوانان این مرزوبوم هستند و اگر این جوانان پرانرژی در مسیر درست قرار بگیرند بدون شک منشأ خیر و برکات برای خود، اطرافیان و جامعه خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم و ضرورت تجهیز اساتید و اعضای هیئت‌علمی به سلاح بصیرت و آگاهی بخشی تأکید کرد و گفت: آگاهی از مسائل سیاسی و فرهنگی روز، شناخت موقعیت کنونی و پیشتازی در عرصه‌های جنگ ترکیبی که مهم‌ترین آن، درک صحیحی از جنگ شناختی و ادراکی هست، امروزه اولین سلاح اساتید در سنگر تعلیم و تربیت است.

دکتر آشوبی، ضیافت اندیشه را فرصتی مغتنم در نظام آموزش عالی برشمرد و تصریح کرد: ضیافت اندیشه بهترین فرصت برای تمرین کارکردهای ابزارهای روز جهت تقریب ادراک و ارتباطات استاد و دانشجو و همچنین محلی برای تقویت تهذیب و تزکیه مربیان، اساتید، اعضای هیئت‌علمی است.

وی با اشاره به نگاه بلند امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «دانشگاه مبدأ همه تحولات هست»؛ خاطرنشان کرد: این یعنی جامعه به شکل محسوسی از دانشگاه‌ها برای پیشرفت امور الهام می‌گیرد و در جهت آن کنشگری‌ها، حرکت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اساتید و اعضای هیئت‌علمی حاضر در دانشگاه را فرهیختگانی بنام در کشور و حتی جهان دانست و گفت: اگر اساتید راه درست را انتخاب کنند، جامعه متحول و اگر خدای‌نکرده فروعیات نیز جای اصول و اساس را در دانشگاه بگیرد، یقیناً اثر آن در میان‌مدت و بلندمدت در جامعه ظاهر خواهد شد.