http://به گزارش ختم کلام؛  مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن دیوان‌محاسبات استان گیلان برگزار شد، با اشاره به وجود فرصت ها و چالش ها در استان اظهار داشت: فرصت های استان رضایت مردم و چالش ها نیز نارضایتی و گله مندی مردم را به دنبال دارد.

سید علی آقازاده گفت: اقتصاد دریایی یکی از ظرفیت های خوب استان است که می تواند در توسعه و اقتصاد استان نقش مهمی داشته باشد ، اقتصاد دریایی با ارتباط ریلی از فرصت سازی خوبی بهره مند خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه مکانیزه شدن کشاورزی استان موجب افزایش کیفیت محصول ، کاهش هزینه های کشاورز و … می شود ، خاطرنشان کرد:کاشت ، داشت ، برداشت ، فراوری و بازرگانی محصولات کشاورزی نیازمند مکانیزه شدن است.

وی ضمن انتقاد از سیاست های دولت در خصوص واردات و نحوه نرخ گذاری برنج تصریح کرد:سیاست های اتخاذ شده نه تنها به نفع کشاورزان نیست بلکه موجب آسیب کشاورزان می شود.

آقازاده یادآور شد:در راستای تامین آب در استان و مقابله با کم آبی مهار آب های سطحی و بهره وری از آن ها در دستور کار است .

وی با تاکید بر نگاه رویکردی به صنعت در استان گفت:رویکرد نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی نسبت به صنعت استان می بایست تغییر کند بی تفاوتی عمومی در حوزه حکمرانی باید کنار گذاشته شود و نگاه به صنعت نگاهی جدی باشد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به بیان اینکه رویکرد بی تفاوتی موجب آسیب صنعت استان شد ، خاطرنشان کرد:در اثر بی تفاوتی برخی از کارخانه های بزرگ استان تعطیل شدند.

وی گفت: امروز با همکاری مسئولان ولایی استان ، جلوی غارتگری در حوزه صنایع گرفته شده و برخی از کارخانجات چون پوشش  و الکتریک  در حال احیا هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  با توجه به ظرفیت های گردشگری استان  گفت: زیرساخت های صنعت گردشگری باید فراهم شود و استفاده از ظرفیت های گردشگری استان از قبیل کوه ، دریا و سواحل ، بوم گردی توسعه استان را به دنبال دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خصوص عقب ماندگی ۱۰ ساله گیلان در حوزه پسماند نیز  تخریب محیط زیست را در شان مردم گیلان ندانست و گفت: هم اکنون پسماند استان در حال ساماندهی است و رفع  این مشکل نیز نیازمند حمایت مسولان استانی و کشوری است.

خبرنگار؛ مهدیه رزاقی لنگرودی