http://به گزارش ختم کلام؛ نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، در نشست خبری با اصحاب رسانه، این قشر فرهیخته را بازوان پرتوان برای نظام و انقلاب دانست و از مسئولان شهرستان خواست دغدغه های خبرنگاران را به طور ویژه مد نظر و عنایت خویش قرار دهند.

پرویز محمد نژاد: اساس استقلال یک کشور را فرهنگ آن کشور دانست و یاد آور شد: خبرنگاران بیشترین نقش را در این زمینه برعهده دارند.

http://*۱۹ ماده طرح “توسعه و مانع زدایی در صنعت برق” تصویب شد*

عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته نیرو مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مسئولیت بزرگ قانونگذاری و نظارت توسط نمایندگان‌ مجلس، تصریح کرد: کمیسیون انرژی یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که این کمیسیون از کمیته های مختلفی از جمله نفت، گاز، برق، سدها و نیروگاه‌ های آبی و برقی، انرژی اتمی و انرژی‌های نو تشکیل می‌شود.

محمد نژاد با بیان اینکه بنده یکی از نمایندگانی هستم که در حوزه قانون نویسی و طرح یکی از مدرن ترین و الزام آورترین طرح ها که مشمول ۲۱ ماده تحت عنوان قانون توسعه و مانع زدایی در صنعت برق است را تقدیم مجلس کردم که ۱۹ ماده آن تصویب و امسال به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: *این قانون طبق اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رهبر معظم انقلاب، به عنوان یکی از قانون های برتر مجلس یازدهم معرفی شد.*

نماینده مردم لنگرود در مجلس یکی از اقدامات موثر در حوزه برق را اجرای ۳ طرح ملی عنوان کرد و افزود: طرح جهادی تعویض کابل خود نگهدار به جای کابل فرسوده یکی از طرحهای بزرگ جهادی کل کشور است که با شتاب در سراسر کشور، گیلان و بویژه شهرستان لنگرود اجرا شده است و همچنان ادامه دارد .

محمدنژاد در ادامه یاد آور شد: تبدیل چراغ‌ های هالوژن پرمصرف کل کشور به ال ای دی از دیگر اقدامات این کمیسیون است که استان گیلان در اجرای این طرح پیشگام بوده و با مجوز وزیر نیرو، شهرستان لنگرود اولین شهرستان اجرای این طرح خواهد بود.

*http://*اجرای طرح ملی فیوز گاز*

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانستیم طرح ملی فیوز گاز را که به عنوان یکی از تجهیزات مهم برای ایمنی واحدهای مصرف کننده است و تا امروز فکری به حال آن نشده بود را با وزرات نفت به نتیجه برسانیم و بنده به عنوان عضو کمیسیون انرژی آن را تصویب و اکنون مراحل اداری و تشکیلاتی آن به اتمام رسیده و آماده مرحله قراردادها است که این طرح نیز بزودی در لنگرود به صورت پایلوت اجرا می شود و منافع آن را مردم شاهد خواهند بود.

http://تشکیل نخستین شرکت تعاونی فراگیر ملی در حوزه نوغانداری و صنایع تبدیلی در لنگرود

عضو فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی و رئیس کمیته نوغان مجلس شورای اسلامی در ادامه اذعان داشت: یکی از فراکسیون هایی که بسیار پررنگ و فعال پای کار آمد و در عمل توانست خوب ایفای نقش کند فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی است که بنده در حدود دو سالی که به عنوان رئیس کمیته نوغان در این فراکسیون فعالیت دارم اقدامات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفت و بر این اساس در طی مدت یک سال گذشته از تعداد ۱۵ هزار جعبه نوغان در سال های قبل به ۴۳ هزار جعبه در کشور رساندیم و علاوه بر آن، برای اینکه بتوانیم از فرآورده‌ های خام فروشی و صنایع تبدیلی پیله ابریشم استفاده کنیم دبیرخانه نوغان را در کل کشور در لنگرود مستقر کردیم و اتفاق بسیار خوب دیگر اقدام به تشکیل و راه اندازی نخستین شرکت تعاونی فراگیر ابریشم در لنگرود به عنوان تنها شرکت فراگیر کل کشور و تنها شرکت تعاونی استان گیلان نمودیم.

وی ادامه داد: در راستای این مورد مذکور اقدامات اولیه و انگیزشی از جمله زمین های بلااستفاده برای کاشت نهال توت تحت اختیار شرکت تعاونی قرار گرفت که در مجموع نوغانداری برای کشاورز با صرفه انجام شود و مجموعه نوغان داران بتوانند به یک بازده ای مناسب و منابع مالی خوب برسند.

http://احیاء موسسه تحقیقات ابریشم در شلمان مطالبه مردم از نماینده مجلس

رئیس کمیته نوغان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از احیاء موسسه تحقیقات ابریشم در شلمان در زمینی به مساحت سه هزار متر خبر داد

پرویز محمدنژاد قاضی محله با توضیح این مطلب که این زمین از سالیان خیلی گذشته تاکنون بلااستفاده و در اختیار جهاد کشاورزی بود فلذا طی جلسات و پیگیری های مستمر این زمین بلااستفاده به جهت ایجاد موسسه تحقیقاتی ابریشم و تولید فرآوری محصولات خام ابریشم مثل پیله در ۱۲ شاخه، به بخش خصوصی واگذار شد و منابع مالی آن نیز تعریف گردید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اظهار خرسندی از روند فعالیت صنعت ابریشم اظهار داشت: این صنعت با تدابیری که در شهرستان برای آن اندیشیده شده می تواند به عنوان اولین درآمد کشاورزان استان گیلان گسترش یابد.

http://95 درصد پروژه ها به نتیجه رسیده است
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشیت خبری با بیان اینکه
۹۵ درصد پروژه ها در شهرستان لنگرود به نتیجه رسیده است گفت:  این نشان دهنده تحقق بخش اعظم ،وعده هایی است که در بدو ورود و درزمان انتخابات داده ام.
محمدنژاد از عدم پیگیری برخی پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی خبرداد و افزود: ما دستگاههای اجرایی قوی نداریم ،کار نماینده نیست که تمام کارها را دنبال کند. دستگاههای اجرایی آنگونه که باید،ورود نکردند و شما امروز، نقص را مشاهده می کنید.
وی خاطرنشان کرد: پروژه بندرچمخاله که تقریبا از سال ۹۹ آغاز شده است تا پایان شهریورماه افتتاح خواهد شد و استفاده گردشگران و مردم منطقه قرارخواهدگرفت. اعتبار این پروژه ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است. وی لایروبی رودخانه چمخاله را از ضروریات دانست و افزود: ارتفاع آب در برخی نقاط بین ۳۰تا ۵۰ سانتی متر است که حتی برای استفاده قایق سواری مردم عادی هم مناسب نیست و در ۲ فاز لایروبی خواهدشد. درفاز نخست کناره های این رودخانه لایروبی و در فاز دوم قسمت عمیق تر این رودخانه لایروبی خواهدشد تا علاوه برمردم عادی ،مورد استفاده گردشگران نیز قرارگیرد.
پرویز محمدنژاد مطرح کرد: مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اضافه بر سازمان از وزارت راه و شهرسازی برای شهرستان لنگرود اعتبار گرفته ایم که صرف آسفالت و روکش آسفالت معابر آن خواهد شد . وی گفت : تمام راههای فرعی شهرستان لنگرود تا پایان سال روکش خواهدشد. نماینده لنگروددرمجلس تصریح کرد: درحوزه مخابرات اقدامات خوبی در شهرستان صورت پذیرفته است. از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۳۰ دکل مخابراتی درشهرستان نصب و ۱۶ دکل مخابراتی ،به نسل جدید ۴G ارتقاء یافته است .
وی دربحث رفع تداخل اراضی این شهرستان ،عنوان کرد : اولین شهرستانی بودیم که موضوع رفع تداخل اراضی آن انجام شد.محمدنژاد از تجهیز ۲۴ پمپاژ آب در این شهرستان خبر داد و افزود: این امر موجبات کاهش تنش آبی در فصل زراعی اخیر شد.
پرویز محمد نژادهمچنین گفت : در بحث قیمت گذاری برگ سبز چای در سالهای اخیر اقدامات خوبی از سوی دولت صورت گرفت و باعث افزایش میانگین ۵۷درصدی در حوزه قیمت برگ سبزچای بودیم. وی درادامه از دولت خواست از صدورمجوز واردات چای و برنج در فصل برداشت این محصولات خودداری نماید تا کشاورزان با کاهش قیمت و انباشت آن مواجه نشوند.

گفتنی است در پایان از خبرنگارانی که اسامی آنان در لیست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لنگرود بود، تجلیل به عمل آمد .

 

خبرنگار: مهدیه رزاقی لنگرودی

 

 

q