کیا عاشوری پیش از ظهر دوشنبه در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان رشت اظهار کرد: تلاقی نماز ظهر عاشورا با نماز جمعه اتفاق مبارکی است که برای برپایی باشکوه آن باید برنامه ریزی کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیریت شهری و نهادهای انقلابی و فرهنگی در فضاسازی شهری، افزود: پیاده راه فرهنگی شهر در ایام محرم فضای معنوی به خود گرفته است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه ملت ایران و گیلان متدین و انقلابی هستند، گفت: مراسم و محافل محرم و عزاداری حسینی در اذهان و اندیشه‌های افراد تأثیر مستقیم دارد.

عاشوری با بیان اینکه نماز جمعه رشت باشکوه‌تر از همیشه در ظهر عاشورا برپا می‌شود، اضافه کرد: مردم رشت مردمانی متدین، خداباور و اهل تقوا هستند.

وی با تاکید بر رعایت نظم در برپایی دسته‌های عزاداری حسینی در رشت، افزود: ایجاد نظم و انسجام در برپایی دسته‌های عزاداری حسینی بویژه در روز عاشورا در پیاده راه فرهنگی رشت بسیار اهمیت دارد و تاکید می‌شود.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر فراهم سازی مقدمات برپایی نماز عاشورا و جمعه در این شهر، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی با کمک مدیریت شهری رشت با تعامل و همدلی فضا را برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا و جمعه در میدان شهدای ذهاب را فراهم کنند.