آیت‌الله فلاحتی در همایش طلایه‌داران جهاد تبیین با اشاره به عظمت نهضت امام حسین(ع) اظهار داشت: هیچ پدیده و حادثه‌ای به زیبایی حادثه کربلا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انبیاء الهی به سرزمین کربلا آمدند و به خاک این سرزمین بوسه زدند که نشان‌دهنده اهمیت و نقش‌آفرینی آن قطعه از زمین و زمان است تصریح کرد: کربلا یک فرصت مهم برای بشریت است و بعثت را هم در مسیر اصلی‌اش حفظ کرد.

وی تمام زوایای نهضت امام حسین(ع) را هدایتگر دانست و بیان کرد: شهادت آن حضرت حرارتی در دل‌ها ایجاد کرد که خاص و ماندگار بود و لذا افرادی که امروز درصدد تبلیغ دین خدا هستند درباره این حرارت ایجاد شده در دل‌ها که سرد نمی‌شود و ماندگار است، کار کنند و از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فرشتگان آسمان‌‌ از صبر امام حسین(ع) شگفت‌زده شدند خاطرنشان کرد: چه الگویی بالاتر از آن برای ساحات زندگی ما انسان‌ها وجود دارد؟

وی ادامه داد: بسیاری از قیام‌های بشر بعد از مدت‌ها فروکش می‌کنند اما نور نهضت امام حسین(ع) خاموش‌شدنی نیست و هرکسی می‌تواند خود و دیگران از این نور به سعادت برساند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امام حسین(ع) جان خود را در راه خدا فدا کرد تا انسان‌ها را از جهل و سرگردانی نجات دهد تصریح کرد: آن حضرت امروز هم نجات‌گر و هدایتگر انسان‌هاست و گمراهان را نجات و جاهلان را هدایت می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه عظمت و بزرگی نام و جایگاه امام حسین(ع) در آسمان‌ها بیشتر از زمین است افزود: جایگاه ملکوتی که آن حضرت در آسمان‌ها دارند اگر به اهل زمین برسد، غوغا می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایمان و عمل صالح اثرات فراوانی برای انسان دارد تاکید کرد: کسی‌که برای عمل صالح تلاش می‌کند نباید به‌دنبال تکریم و تمجید باشد زیرا عمل صالح یعنی جز رضای خدا را نخواهد و تنها برای رضای حق تلاش شود نه برای رضای خلق خدا.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما در همه‌چیز باید احیای نام و راه امام حسین(ع) باشد گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۵ در جمع مداحان و مبلغان فرمودند “وقتی در بین جمعیت حضور پیدا می‌کنید این فرصت را دارید که با اجرای عالی و هنرمندانه‌تان، انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهید.”

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از واعظان، ذاکران اهل‌بیت و مداحان خواست که از این فرصت برای هدایت انسان‌ها استفاده کنند و خطاب به آنان ادامه داد: با تبلیغ معارف دین، نسل جوان را به عمل کردن به احکام دین، شریعت و مسئولیت‌های بزرگ تشویق و سوق دهید زیرا یکی از اهداف این تشکیلات بزرگ الهی، عمل به دین است بنابراین عمل به دین باید ثمره و نتیجه این جلسات و سخنرانی‌ها باشد.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به نوحه‌خوانان و مداحان گفت: شعری که می‌خوانید باید برای مخاطب‌تان، مفهوم و قابل درک باشد و در دل و جان او اثر کند و بدانید حتی یک جمله از شعر و مطلب جامع می‌تواند با تاثیرات فراوانی همراه باشد و باید از محتوا و مضمون شایسته استفاده شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ارتباط هیئت‌ها و مردم باید حفظ و مستحکم شود خاطرنشان کرد: با سینه‌زنی، معرفت‌افزایی کنید و تلاش کنید خطبه‌ و سخنرانی‌ها درس‌آموز باشد زیرا این آموخته‌ها ماندگار خواهد بود.