http://به گزارش خبرنگار ختم کلام از رشت،رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در نشست خبری دومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت که با حضور جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و بانوان رسانه ای گیلان برگزارشد، با بیان اینکه ۶۰ درصد از جمعیت رسانه کشور را بانوان تشکیل می دهند اظهار کرد: دشمن با شگردهایی چون« انقلاب زنان» با اهرم رسانه سعی در تخریب هویت زنان مسلمان دارد.

سرهنگ مهدی پارسا گفت: اصحاب رسانه کل کشور با تولید محتوای مناسب درجهت بیان حقایق نظام برآمده و با لبیک به فرمان رهبر در جهادتببین ، عملکردهای نظام در حوزه های مختلف را با ابراز رسانه ای به مرحله ظهور  رساندند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای حریم رسالت کشور در سال گذشته افزود: گیلان در نخستین جشنواره حریم رسالت با دریافت ۱۰۲۲ اثر از ۱۰ استان کشور توانست به عنوان قطب رسانه ای بانوان کشور معرفی شود.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان همچنین از برگزاری جشنواره حریم رسالت در امسال بصورت ملی و  استفاده از ظرفیت بانوان رسانه ای کشورهای اسلامی با محورهای تولید محتوا خبر داد.

 

سرهنگ پارسا ورود بانوان توانمند رسانه های ملی در عرصه خبر را از ارکان مهم جشنواره یاد شده عنوان کرد و گفت: ایجاد بستر رسانه ای برای روایت دستاوردهای بانوان درعرصه های مختلف درنظام مقدس اسلام، ایجاد بستر مناسب برای ثبت خاطرات ،مهارت ها، تجربیات و توانمند ی های زنان در اقشار مختلف به منظور جمع آوری سند سازی ، معرفی رسانه ای چهر ه زن در تراز انقلاب به عنوان الگو و معرفی و شناخت بانوان رسانه ای  از اهداف مهم دیگر جشنواره حریم رسالت خواهد بود.

وی از هشت محور در دومین جشنواره حریم رسالت خبرداد و خاطر نشان کرد: زن در جهان اسلام، زن، اشتغال، کارآفرینی، حجاب زن مسلمان در کاهش ناهنجاری‌ها، نقش زنان در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی و نقش زن در استحکام خانواده، زن در رسانه‌های غربی و تببین جایگاه زن در غرب و اسلام و نیز الگوی سوم زن مسلمان و افتخار آفرینی زنان مسلمان در میادین بین‌المللی از محورهای مهم این جشنواره است.

سرهنگ پارسا با همچنین از ۱۱ قالب برای جشنواره رسانه ای حریم رسالت خبر داد و خاطر نشان کرد: قالب های جشنواره رسانه ای ؛گزارش تحقیقی و تحلیلی ،خبر ، مصاحبه ،یادداشت، سرمقاله، اینفو گرافی ، موشن گرافی ، کلیپ ، عکس ، مستند و پادکست پیش بینی شده است .

به گفته این‌مسئول، نفرات برتر این جشنواره در هفته وحدت، معرفی خواهتد شد.

مهدیه رزاقی لنگرودی