به گزارش ختم کلام؛ عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی این شورا با اشاره به  ماده ۱۲ قانون مدیریت پسماندها مصوب سال ۱۳۸۳ اظهار کرد؛ محل های دفن پسماندها بر اساس ضوابط زیست محیطی توسط وزارت کسور و با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و وزرات کشاورزی تعیین خواهد شد و براساس تبصره ۲ همین ماده، وزرات کشور موظف است اعتبارات، تسهیلات و امکانات لازم را جهت ایجاد و بهره برداری از مکان های دفن پسماندها را راسا و یا توسط بخش خصوصی فراهم نماید.

سید حسین رضویان ادامه داد: علیرغم  مصاحبه و بازدید افراد مختلف اما در پیشرفتی حاصل نمی شود  و این انر نشان دهنده آن است که براساس آنچه که در قانون پیش شده پیش نمی رویم.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به عدم انتخاب موقعیت مناسب برای احداث لندفیل جدید گفت: سازمان محیط زیست ایران یک دستورالعمل ارزیابی فنی و ضوابط زیست محیطی برای تعیین محل های دفن پسماندهای عادی و ویژه با ۲۱ آیتم برای محل دفن زباله را دارد اما چه گونه میشود که بیش از یکسال یک استان نتوانسته برای چنین مسئله ای تصمیم بگیرد؟

رضویان‌ خطاب به مسئولان بالادستی پرسید؛  چرا از جانب کل کشور برای حل معضل سراوان رشت، اقدامی نمی شود؟

وی با اشاره به تخلیه مقدار قابل توجهی از زباله به طور روزانه در کارخانه کود آلی گفت: اگر وضع بر همین‌منوال پیش رود یک سراوان دیگر در کود آلی رقم‌خواهد خورد.

انتهای پیام

مهدیه رزاقی لنگرودی