http://ختم کلام// «عباس اهرابی» با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۱۴۹ یتیم و هشت هزار و ۳۵۷ فرزند از خانواده محسنین در گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می شوند اظهار کرد؛ نامبردگان علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال سه هزار و ۸۲۴ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از ۸۶ میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی شان اهداء شد، اضافه کرد: حدود ۵۹ میلیارد تومان از میزان کمک های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهداء گردید.

اهرابی درخصوص نحوه ثبت نام حامیان گفت: مردم نوعدوست و خیّر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام نمایند. همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان ادامه داد: ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیّرین گفت: به منظور تسهیل در روش های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می شود که حامیان می توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه های بانکی و اپلیکیشن های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده نمایند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان عنوان کرد: تعدادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دریافت مراحم بسیار پایینی دارند و امید است با مشارکت مردم خیّر استان، بتوانیم سرانه واریزی این عزیزان را ارتقاء داده و نیازمندی هایشان را برطرف کنیم.

ارسلان نعمتی پرشکوه