سردار عزیزالله‌ملکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از شعار “نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه” در راستای بهبود کار پلیس در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد؛  تلاشی ها برای ایجاد آسایش و رفاه برای هم استانی‌ها و گردشگران  این استان از سوی پلیس ادامه دارد.

وی  با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه آخر سال با بیان اینکه از یک ماه پیش، اقدامات مربوط به کشف مواد محترقه آغاز شده است ‌گفت: هرچیزی که امنیت عمومی مردم و جامعه را به خطر بیاندازد خط قرمز پلیس است و بی شک  پلیس با آن قاطعانه  برخورد می کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان  همچنین به فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت‌ها اشاره کرد و افزود: پس از انجام تصمیم‌گیری‌ها و ابلاغ، طی ۱۰ روز قرارگاه مبارزه باسرقت در استان‌های کشور تشکیل شد و زین پس پیگیری سرقت ها  بهتر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت.

ملکی از  افزایش آمار سرقت‌ها در گیلان خبر داد و خاطر نشان کرد: گیلان با افزایش چهار درصدی در زمینه سرقت، رتبه چهاردهم را در کشور داراست.

وی به هزار ۵۲۷ پرونده قضایی اشاره کرد و افزود: کشف و انهدام ۱۰ باند کلاهبرداری، کشف ۲۰ درصد باند قاچاق و دستگیری حدود سه هزار توزیع کننده خُرد مواد مخدر و کشف ۹۵۰ هزار انواع مواد محترقه از عملکردهای نیروی انتظامی در سال جاری بود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش ۷۶ درصدی جرایم قتل در استان تصریح کرد:  از ۶۵ فقره قتل عمد  ۱۰۶ نفر دستگیر و ۱۶ هزار پرونده جرایم نیز منتج به مصالحه شد.

ملکی با اشاره به فعالیت‌های خدمات رسانی و امنیتی پلیس گیلان بیان کرد: حدود هزار و ۲۲۳ گشت موتوری و خودرویی با اشرافیت کامل نظارتی آماده ی خدمت رسانی به گیلانیان هستند.

وی با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و ورود گردشگران به استان گیلان نیز گفت: پیش‌بینی‌ها از افزایش ورود مسافران به گیلان حکایت دارد از این رو تلاش نیروی انتظامی بر بهبود عملکرد خدمات و آرامش عمومی مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان همراهی مداوم خبرنگاران  را مانند همیشه خواستار شد وگفت؛ نیروی انتظامی نیز از طریق معاونت اجتماعی در کنار رسانه‌ها خواهد بود.