به گزارش ختم کلام و به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی در آیین باشکوهی یادواره شهدای محلات منطقه آزاد انزلی با حضور خانواده معظم شهدا، رزمندگان و کارکنان و مدیران این سازمان در مرکز همایش‌های منطقه برگزار شد.

در این مراسم عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی توجه به سیره و مکتب حاج قاسم و شهدا را الگویی مناسب برای مردم و ما مسئولین محسوب می شود

هدف از برگزاری این مراسم را که از وظایف مجموعه خود دانست ، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در زنده نگاه داشتن یاد شهدا است و تکریم خانواده شهدا دانست و تاکید نمود که باید آنگونه عمل کنیم که در روز قیامت شهداء شفیع ما باشند

در این مراسم سردار هامون محمدی از فرماندهان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید سلیمانی، سیره، روش و منش حاج قاسم سلیمانی، مکتب خودسازی و انسان سازی است.

سردار محمدی با بیان اینکه زندگی نامه حاج قاسم چراغ راه و هدایت بشری است، گفت: مطالعه و تبیین زندگی نامه حاج قاسم سلیمانی نیاز اصلی امروز جامعه است.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه سردار دل‌ها سرشار از عاطفه و مهربانی بود، گفت: شهید سلیمانی در عین مهربانی و عطوفت، در مقابل دشمن بسیار قاطع و شجاع بود.

سردار محمدی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: دشمن ما بسیار عنود بود، بسیار بی رحم بودند به خودشان رحم نمی کردند.

سردار محمدی، اخلاص، تقوی و عمل صالح حاج قاسم سلیمانی را مثال زدنی خواند، اضافه کرد: حاج قاسم همه کارهایش الهی بود.

مداحی ذاکر اهل بیت محمد امینی، اجرای گروه سرود ضحی ، گفتگو با پدر شهید دانشمند هسته ای مصطفی احمدی روشن ، شعرخوانی زهرا جعفری نیا دختر شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا و اجرای حماسی کودک دهه نودی محمدیحیی گلزار از برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم باشکوه با اهدای تندیس یادمان و تمثال شهدا از والدین و خانواده شهدای منطقه تحلیل به عمل آمد‌