به گزارش روابط عمومی فرمانداری لنگرود، جلسه هماهنگی بزرگداشت سردار همیشه قهرمان” شهید حسین املاکی” با حضور فرماندار شهرستان لنگرود، امام جمعه شهرستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان، فرمانده سپاه ناحیه لنگرود، فرزند شهید و دیگر مسئولان شهرستانی در سالن‌اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دکتر محمد رضا جلالی_ فرماندار شهرستان لنگرود_ در این جلسه با بیان اینکه شهرستان لنگرود محل رشد و‌پرورش سرداران عظیم الشانی از جمله شهید املاکی است ، گفت: مقام‌معظم رهبری در این خصوص فرمودند “شهید املاکی شما؛ جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود. بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این!”

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه سنگینی است، افزود: از محبوب ترین قطره ها نزد خداوند دو قطره هست یکی قطره اشکی که در دل شب فرو می چکد و دیگری قطره خونی که در راه خدا بر زمین‌می ریزد.

دکتر جلالی با بیان اینکه سبک و سیاق و سیره عملی شهدا و ذخایر ارزشمند دفاع مقدس بایستی با مردم به خصوص جوانان به اشتراک گذاشته شود، تصریح کرد: بهترین راه این است یاد و سیره شهدا به نسلی که آن ایام را ندیدند، به نحو شایسته ای با آنان در میان گذاشته شود این کار وسیله مناسبی برای برون رفت از برخی آسیب ها خواهد بود.

فرماندار شهرستان لنگرود ادامه داد: حضور حماسه سازان دفاع مقدس و نیروهای ارزشی بسیار موثر است و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که مخاطبین بیشتری به چنین مراسمی جلب شوند و به کسانی که ایام افتخار آمیز دفاع مقدس را ندیدند نقاط قوت آن ایام با نسل جدید به اشتراک گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت شهرستان در همه سطوح استفاده تا مراسم به نحو شایسته ای برگزار شود، گفت: این اهتمام در بین متولیان شهرستان و مردم بوده که برنامه های زنده نگه داشتن این عزیزان به نحو شایسته و باشکوهی برگزار شود تا مردم نهایت بهره مندی را از برنامه ها ببرند.

دکتر جلالی با اشاره به موثر بودن کار ماندگار و ارزشمند در کنار برگزاری مراسم، اظهار کرد: مجموعه برنامه ها در سطح استان و شهرستان دسته بندی خواهد شد و مراسم بزرگداشت شهید حسین املاکی ۹ فروردین ۱۴۰۲ با سخنرانی سرلشکر رشید ، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خانم الانبیا ( ص)در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به نقش اصناف و بازاریان و مزین شدن اماکن تجاری به عکس شهید، خاطر نشان کرد: تبلیغات محیطی و نصب بنر در مبادی ورودی و خروجی شهر توسط بخشداران و شهرداران ضرورت دارد.

گفتنی است، سردار شهید حسین املاکی، ۹ فروردین سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عمومی سید صادق، بر روی ارتفاعات بانی بنوک عراق به همراه یاران و همرزمانش، مظلومانه در اثر حمله ناجوانمردانه و بمباران شیمیایی عراق به شهادت رسید. و پیکر مطهرش برای همیشه بر روی ارتفاعات بانی بنوک باقی ماند.