فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت تسریع در مراحل قانونی و اداری اجرای سیاست های اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات از تحقق ۱۰۴ درصدی تعهد ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، صبح امروز چهارشنبه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با حضور روسا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه و بانک‌های عامل، در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

فرماندار رشت در این جلسه، با اشاره به اهمیت بروز رسانی اطلاعات میزان اشتغال پایدار ایجاد شده در اتخاذ سمت و سوی مناسب و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، درآمدی خانوار و تولید حوزه های مختلف برای سال آینده، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و جذب حداکثری اعتبارات، در اولویت کاری دستگاه ها، در فرصت باقی مانده تا پایان سال قرار داشته باشد.

امام پناهی با تاکید بر این موضوع که برای در دسترس بودن میزان واقعی اشتغال ایجاد شده، شناسایی نقاط کور و موانع احتمالی تحقق اهداف اشتغالزایی، دستگاه هر چه سریعتر نسبت به بروز رسانی آمار و ثبت اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند؛ گفت: با وجود تعهد دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از ایجاد ۷۷۶۰ شغل، خوشبختانه ۸۰۷۱ شغل محقق گردیده که نشان از تحقق ۱۰۴ درصدی تعهدات دارد.

وی در خصوص تخصیص و جذب اعتبارات اشتغالزایی تبصره ۱۶ نیز گفت: در چارچوب جزء ۱ این تبصره، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی شهرستان موفق به جذب ۸۷ و ۶۶ درصدی اعتبارات تخصیصی گردیده اند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

فرماندار رشت با اشاره به لزوم توجه ویژه به توان تولید علم و کالای شرکت های دانش بنیان و همچنین توانایی ایجاد شغل این واحدها در کنار توجه به دیگر متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ پرونده متقاضی استفاده از این تسهیلات به نتیجه رسیده و مبالغ مربوطه پرداخت گردیده و رسیدگی مراحل اداری و بررسی قانونی پرونده های باقی مانده نیز به سرعت در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان همچنین خواستار جدیت دستگاه‌های متولی و تسهیل گر در زمینه پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزای خانگی شد.

در این جلسه روسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو و بانک‌های عامل، ضمن ارائه خلاصه گزارش عملکردی حوزه متبوع خود، به بیان چشم انداز پیش رو و  ارائه آمار اشتغال تحقق یافته و نیز چگونگی ادامه روند پرداخت تسهیلات در مدت باقی مانده تا پایان سال پرداختند.