به گزارش ختم کلام و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در جریان نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی این منطقه با تبریک اعیاد خجسته ماه رجب و دهه فجر انقلاب با بیان اینکه آشنایی نسل جوان و همه ما با عملکرد و توانمندیهای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران مهمترین هدف برگزاری جشن های انقلاب است، اظهار داشت: این مهم در راستای جهاد تبیین مقام معظم رهبری است که براساس آن باید دستاوردهای مختلف و ظرفیتهای متنوع کشور که بعد پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شد برای همه ما از نسل جوان، مردم و مسئولین بیان شود.
وی با ارائه تحلیلی آماری از شاخص های مختلف توسعه ای کشور طی این مدت تأکید کرد، دست یابی به موفقیت های مختلف ظرف بیش از چهار دهه اخیر در حالی صورت گرفت که کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب و تولد جمهوری اسلامی درگیر انواع مختلف جنگ های نظامی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی، رسانه ای بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تقویت حس خودباوری از طریق توسل به اسلام ناب محمدی(ص) و ولایتمداری میان نسل جوان را برگ برنده جمهوری اسلامی در این منازعه بزرگ و توفقیات روزافزون کشور ارزیابی کرد و گفت: هر زمانی که به مردم و نسل جوان خود اعتماد کرده و میدان دادیم، سرافراز و موفق بودیم، برهمین اساس مبنای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب باید با تکیه بر مشارکت نسل جوان بنا نهاده شود.
فرهادی با ارائه تحلیلی از شرایط تحریمی کشور که مانعع رشد فزاینده اقتصادی شده، تصریح کرد با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های کلی ابلاغی از سوی ایشان و عمل جهادی و انقلابی به وظایف قانونی می توان از این جنگ اقتصادی نیز عبور کرد؛ موضوعی که در آن مناطق آزاد و فعالین اقتصادی آن از نقش و توان متمایز و ویژه ای در تأمین کالاهای اساسی و صادرات محصولات تولیدی برخوردار می باشند.
وی با اشاره به اهمیت حجاب در فرهنگ اسلامی و سنگر خانواده تعبیر کردن آن، اضافه کرد: در مقوله حجاب صرف امر به معروف لسانی کارسازی نیست، عمل براساس حسن خلق اسلامی، حمایت و تقویت عرضه و تولید کنندگان حوزه پوشاک اسلامی و عفیفانه در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار می گیرد.
در این نشست مهدی کاظمیان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و دبیر ستاد دهه فجر منطقه آزاد انزلی گزارشی از تقویم برنامه های این منطقه همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ارائه نمود.
وی از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه های صنعتی، بندری، تجاری و گردشگری با هزینه بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی مستقیم ۳۷۵ نفر توسط بخش خصوصی و آغاز به کار عملیات اجرایی ۶ طرح و پروژه با برآورد هزینه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در این منطقه خبر داد

کاظمیان گفت در این ایام نیز  ۲۱ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح منطقه اجرا می گردد.