امام جمعه رشت گفت: با توجه به تاکیدات رهبری، باید تلاش کنیم در برابر ضعف‌ها منفعل نشویم بلکه عمیقانه عمل کنیم و از درشت‌نمایی همراه با ناامیدی خودداری شود.
آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به نعمت وجود اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: اهل‌بیت عصمت و طهارت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان است و بشریت اگر از این موهبت الهی و گنجینه عظیم شیعیان در کتابخانه‌های شیعه بهره ببرد، تحول عظیمی در نظام زندگی معنوی و اخلاقی بشر ایجاد خواهد شد.
امام جمعه رشت ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار به همه پاسداران اسلام تصریح کرد: سپاه تربیت‌یافتگانی همچون سپهید شهید حاج قاسم را به جامعه معرفی کرد و امروز میلیون‌ها انسان به‌ او افتخار می‌کنند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مطالب اخیر رهبر معظم انقلاب در نشست با مردم آذربایجان بیان کرد: رهبری در نشست‌‌ها همواره به موفقیت‌ها و مشکلات جامعه اشاره می‌کنند و در نشست اخیر هم در کنار بیان موفقیت‌ها و دستاوردها، مسئله تورم، گرانی و کاهش ارزش پول و رنج مردم از این قضایا را مورد اشاره قرار دادند.
امام جمعه رشت با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم توجه به پیشرفت‌های انقلاب و کشور و همچنین دیدن ضعف‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که با نگاه به پیشرفت‌های عظیم انقلاب می‌توانیم بگوییم توان جبران ضعف‌ها را داریم و این یک نگاه انقلابی است اما اینکه فقط ضعف‌ها را ببینیم و پیشرفت‌ها را نادیده بگیریم، سیاه‌نمایی و یک نگاه ارتجاعی است.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای قدرتمند و ثروتمند دنیا هم امروزه ضعف‌های فراوان دارند که در برخی مراتب حتی از ضعف‌های ما بیشتر است گفت: غول امپراطوری رسانه‌ای غرب نمی‌گذارد حقایق‌ این کشورها گفته شود؛ امروز برخی کشورهای مدعی هنوز درگیر کرونا هستند و آمار فوتی کرونا در این کشورها افزایش یافته اما کرونا در ایران فروکش کرده است‌.
آیت‌الله فلاحتی با‌ اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه طب و علوم پزشکی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیرامون ما متوجه رشد و پیشرفت ایران در عرصه طب شده‌اند و به‌ گفته رهبری باید تلاش کنیم در برابر ضعف‌ها منفعل نشویم بلکه عمیقانه عمل کنیم و از درشت‌نمایی همراه با ناامیدی خودداری شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بازدید اخیر خود از مرکز هوا فضاق سپاه پاسداران به همراهی مسئولان استانی تصریح کرد: در بازدید از این مرکز و با مشاهده زحمات جوانان این مرز و بوم، احساس غرور و‌ افتخار کردیم؛ جوانی که جنگ و انقلاب را ندیده اما توانسته به این موفقیت برسد جای افتخار دارد.
وی با بیان اینکه دنیا امروز از پهپادهای ایرانی در اعجاب است افزود: امروز موشک‌هایی ساخته‌ایم که در فاصله ۶ ثانیه جابه‌جا می‌شوند و یا موشک‌هایی که قادرند دورترین نقاط را هدف قرار دهند و این موفقیت نشان‌دهنده بازدارندگی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بوده که خاری در چشمان ایالات متحده است.
امام جمعه رشت با اشاره به برخی مسائل استانی از جمله لزوم آغاز لایروبی انهار و استخرها تصریح کرد:امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی لازم است زودتر لایروبی‌ها انجام شود تا کشاورز هنگام نشاءکاری و کار در تُم‌بیجار دغدغه آب نداشته باشد.
انتهای پیام/