منوچهر مهدی‌پور، شهردار کومله در مورد هشتمین جشنواره بهارنارنج در این شهر گفت: امسال پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا جشنواره بهار نارنج با موافقت ستاد کرونا شهرستان و مصوبه شورای شهر کومله در تاریخ ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

شهردار کومله با بیان این مطلب که جلسات متعددی برای مکان برگزاری جشنواره تشکیل شده، گفت: پس از بررسی‌های لازم مکان جشنواره هفتم بار دیگر برای برگزاری جشنواره هشتم(پارک ۱۳ بدر) انتخاب شد.

مهدی‌پور افزود: این مکان شامل ۱۰ هزار مترمربع است که با توجه به فرصت‌های گردشگری، ۴۸ غرقه در این مکان دایر می‌شود.

وی افزود: از همه تولید کنندگان دعوت بعمل آمد تا در این جشنواره شرکت کنند که تا این لحظه شاهد استقبال خوبی بودیم و پیش بینی می‌کنیم که بالغ بر ۶ هزار گردشگر از این جشنواره بازدید کنند.

شهردار کومله افزود: در این جشنواره از دو باغدار نمونه تجلیل خواهد شد و امسال دبیر خانه جشنواره بهارنارنج راه اندازی خواهد شد تا با فعالیت‌های صورت گرفته سال آینده شاهد ثبت ملی این جشنواره باشیم.

مهدی‌پور در پایان گفت: هدف از برگزاری جشنواره بهار نارنج ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری برای این شهر است.

ضرورت ثبت ملی جشنواره بهار نارنج

 

امام جمعه شهر کومله در گفتگو با دیارمیرزا در مورد اهداف جشنواره بهار نارنج، گفت: یکی از اهداف این جشنواره ایجاد نشاط و شادی است و هدف دیگر این است که مردم با میراث فرهنگی شهرستان لنگرود آشنا شوند.

حجت‌الاسلام محیطی با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره‌های کشور خواهد بود، گفت: از مسئولین می‌خواهیم که برای ثبت ملی این جشنواره گام‌های موثری بردارند و این جشنواره را مورد حمایت قرار دهند.
 
ایجاد نشاط، سرگرمی و افزایش امید با برگزاری جشنواره بهار نارنج

 

صادق عظیمی، دبیر هشتمین دوره جشنواره بهار نارنج کومله هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط، سرگرمی و افزایش امید در بین شهروندان دانست و گفت: ابن جشنواره پس از دو سال تاخیر پانزدهم اردیبهشت به همت مدیریت شهری و شورای کومله برگزار می‌شود.

رییس شورای شهر کومله افزود: امیدواریم بتوانیم جشنواره‌ای در شأن شهروندان و شهر کومله برگزار کنیم و مردم نهایت استفاده را ببرند.

عظیمی با اشاره به غرفه های محل برگزاری این جشنواره گفت: در این غرفه ها صنایع دستی، بهار نارنج، نمادهای فرهنگ مردم کومله، مرکبات و…به نمایش گذاشته می‌شود.