به مناسبت هفته دولت و تقدیر مجموعه مدیریت شهری از دستگاه قضایی، جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان، مسئولان قضایی و سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در دادگستری استان برگزار شد.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت امروز چهارشنبه نهم شهریور۱۴۰۱ در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه قضایی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه این شهر امروزه تنها به خدمت صادقانه و جهادی در همه ابعاد نیازمند است عنوان کرد: شهرداری پروژه‌های خوبی در راستای عمرانی، زیرساختی و به ویژه فضای سبز در دستور کار قرار داده است و بدون تردید با تکمیل و بهره‌برداری از مهمترین پروژه‌های فضای سبز در شهر رشت جایگاه و سرانه فضای سبز این شهر ارتقاء چشمگیری پیدا خواهد کرد.

 

سرپرست شهرداری رشت اجرای پروژه‌های حول محور ترافیک، مدیریت پسماند و پروژه رینگ ۹۰ متری را از اولویت‌های مهم شهرداری ذکر کرد و بیان داشت: شهرداری رشت دارای چهار هزار و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی است و برخلاف سایر دستگاه‌ها و ادارات اجرایی که تنها یک وظیفه و رسالت بر عهده آنان قرار داده شده خدمات بسیار گسترده و متنوعی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

 

خدمت بین دانا با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری رشت بر فعالیت، کار و تلاش و پرهیز از حاشیه‌ها تمرکز کرده است از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گیلان به طور ویژه تقدیر و تشکر کرد و افزود: در حوزه تعریض پل پستک و رفع مشکل حقوقی با اداره آب امیدواریم شاهد مساعدت‌های لازم از طرف دستگاه قضایی باشیم.

 

وی آسفالت جاده تهران، ساماندهی ورودی‌های شهر رشت، پروژه پیچ سعدی تا سرگل و تعیین تکلیف بحث تملک آن تا پایان آذرماه و پروژه میدان اقتصاد را از دیگر اولویت‌هایی که در دستور کار شهرداری قرار دارد ذکر کرد و افزود: شهرداری برای نوسازی ناوگان خود نیز اقدامات خوبی در حوزه خرید ماشین‌آلات انجام داده است که بدون شک بهره‌وری خوبی را برای امورات شهر در بر دارد.

 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست هویت بخشی به شهر را خواستار شد و با بیان اینکه نباید در مسیر عمران و آبادی نمادهای هویت بخشی شهری به فراموشی سپرده شود اذعان کرد: یکی از مؤلفه‌های شهر مطلوب، زیبایی شهر است و شهرداری رشت نیز باید تحقق این امر را مدنظر قرار دهد.

 

رئیس کل دادگستری گیلان کمبود اعتبارات و منابع را از مشکلات عمده شهرداری‌های کشور ذکر کرد و افزود: عدم برخورداری از درآمد پایدار از مشکلات شهرداری رشت است از سویی کسب درآمد شهرداری از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب فساد بیشتر و افزایش تخلفات در سطح شهر شده است.

 

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان نیز در این نشست ساخت و سازهای غیر‌مجاز را از مشکلات شهر رشت دانست و یادآور شد: از مراجع نظارتی شهرداری رشت انتظار داریم در راستای قانون، جرائم صورت گرفته در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز را به دادستانی اعلام نمایند.

 

فلاح میری لزوم برخورد جدی با افراد سودجو در حوزه ساخت و ساز که با رانت به خلاف‌سازی مشغول بوده و با کار خود با جان مردم بازی می‌کنند را خواستار شد و عنوان کرد: رشد خلاف سازی در حریم شهر فزآینده است بنابراین باید با این پدیده جدی‌تر برخورد شود.

 

دادستان مرکز استان گیلان در ادامه از سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت تقدیر کرد و اظهار داشت: سرپرست شهرداری رشت به دور از هرگونه حاشیه و با تمام توان خود مشغول کار و ارائه خدمات به شهر و شهروندان است.

 

فلاح میری علاوه بر لزوم جدی گرفتن موضوع تفکیک زباله از مبدأ توسط مدیران شهری، ساماندهی و استقرار دست فروشان و پرهیز از اقدامات سلبی در این زمینه را هم از سوی شهرداری خواستار شد و اذعان کرد: کمبود پارکینگ در سطح شهر از دیگر مشکلات رشت محسوب می‌شود و لازم است برخی مناطق و خیابان‌های متراکم به پارکینگ‌های طبقاتی با تکنولوژی روز مجهز شوند.