مدیرکل صمت گیلان خبر داد: رشد ۶۴ درصدی صدور کارت بازرگانی در استان گیلان/ رشد ۳۸ درصدی صادرات استان در سال جاری · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

مدیرکل صمت گیلان خبر داد: رشد ۶۴ درصدی صدور کارت بازرگانی در استان گیلان/ رشد ۳۸ درصدی صادرات استان در سال جاری

مدیرکل صمت گیلان خبر داد: رشد ۶۴ درصدی صدور کارت بازرگانی در استان گیلان/ رشد ۳۸ درصدی صادرات استان در سال جاری

مدیرکل صمت گیلان در جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی استان گیلان گفت: در تعداد صدور کارت بازرگانی در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشتیم.

«تیمور پورحیدری» در جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی استان گیلان گفت: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد را در صدور کارت بازرگانی داشتیم که نشان از رغبت به سمت صادرات در استان گیلان را دارد و همچنین در تمدید کارت بازرگانی ۱۱۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته داریم.

مدیرکل صمت استان گیلان افزود: خوشبختانه ما رشد ۳۸ درصدی افزایش صادرات از مبادی استان گیلان را از نظر ارزش دلاری داشتیم که افزایش رونق اقتصادی و افزایش ارزآوری را برای کشور در سال جاری موجب شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر رشد ارزش دلاری صادرات استان از جهت وزنی نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است و طی بازدید های انجام شده از واحدهای تولیدی استان به این نتیجه رسیدیم که صادرات واحدهای تولیدی استان علاوه بر مبادی داخل استان از سایر گمرکات کشور نیز صورت می پذیرد که در آمار صادرات استان گیلان در سامانه سازمان توسعه صادرات، ثبت و لحاظ نمی گردد.

دکتر پورحیدری در ادامه در خصوص واردات استان نیز گفت: با توجه به آمار به دست آمده از سامانه سازمان توسعه صادرات کشور، واردات استان گیلان از نظر وزنی ۲۴ درصد کاهش را نشان می دهد و همچنین از جهت ارزش دلاری ۳ درصد کاهش واردات را در سال جاری داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه کارت‌های بازرگانی فعال به صورت مستمر و پایش و رصد می شود و در حال حاضر تعداد کارت بازرگانی مشکوک به اجاره در حال بررسی دقیق هستند و به این ترتیب جلوی واگذاری کارت‌های بازرگانی به غیر را خواهیم گرفت و این چنین کارت‌های بازرگانی را تعلیق خواهیم نمود.

وی همچنین گفت: در این جلسه مشکلات تمدید کارت بازرگانی چند شرکت فعال استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به دلیل مشکلات مالیاتی و غیره تمدید کارت بازرگانی آنها با مشکل مواجه شده بود و با حضور دستگاه های مرتبط راهکارهایی جهت رفع مشکل آنها ارائه و مصوب گردید تا با حل این موضوع علاوه بر استمرار صادرات محصولات این شرکت ها ادامه فعالیت این شرکت ها نیز با قوت بیشتر ادامه یابد.