سید «کاظم دلخوش اباتری» شامگاه دوشنبه(۱۰ مرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری آخرین اقدامات مجلس در حوزه افزایش و تغییر محدوده منطقه آزاد را برشمرد و اظهار داشت: لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی در مجلس تصویب شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد: طبق مصوبه مجلس محدوده‌هایی که تا سال ۹۸ جزو این منطقه بوده به آن باز می‌گردد و علاوه بر آن فرودگاه سردار جنگل رشت، شهرک‌های صنعتی خمیران انزلی، سپیدرود رشت و صومعه‌سرا نیز به محدوده منطقه آزاد الحاق شدند.
دلخوش اباتری تصریح کرد: لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی چند سالی است که مطرح شده و مقدمات آن را در کمیسیون اقتصادی مجلس فراهم و اشکالات آن را حل و فصل کردیم.
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس مساحت جدید منطقه الحاق شده به محدوده منطقه آزاد انزلی را ۲ هزار هکتار خواند و افزود: شورای نگهبان قبلاً این لایحه را برگشت داده بود و خواستار آن شد تا مسائل زیست محیطی در آن رعایت شود و اراضی کشاورزی نیز تفکیک شوند تا در منطقه آزاد قرار نگیرند.
وی اذعان کرد:‌ با افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی تردد مسافر به فرودگاه و مناطق اطراف بیشتر و سرمایه‌گذاری در آن افزایش پیدا کند همچنین ارتقاء اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از دیگر تبعات مثبت این اقدام است.
دلخوش اباتری در پاسخ به این پرسش که آیا با تصویب این لایحه محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی افزایش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت اقتصاد و دولت داشتیم رودسر، رودبار و آستارا هم به این محدوده الحاق شده است تا خودروهایی که پلاک منطقه آزاد دارند بتوانند تا این محدوده ها تردد کنند.