سیدکاظم دلخوش در جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از بررسی لایحه دولت درباره نحوه تامین منابع موردنیاز قیر رایگان در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: الان ۴ ماه است که این لایحه در مجلس دست به دست می‌شود؛ من از رئیس مجلس خواهش می‌کنم تا این لایحه را به کمیسیون عمران بدهند تا موضوع را جمع کنیم.

وی همچنین در تذکر دیگری خطاب به رئیس مجلس تاکید کرد: جنابعالی همواره حامی محرومان، مظلومان و کشاورزان هستید؛ تذکری که نمایندگان استان‌های شمالی درباره واردات برنج داده‌اند موضوع بسیار مهمی است و به خدا قسم اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، طی چند ماه آینده قیمت برنج چند برابر می‌شود. هزینه کشاورزی را بالا برده‌اند و الان واردات آزاد شده است که این دو تصمیم با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و کشاورزان با این همه سختی بیچاره می‌شوند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: پیشنهاد دولت درباره موضوع قیر به دلیل آنکه همراه با موضوعی درباره گمرک در یک لایحه آمده، در کمیسیون برنامه و بودجه در دست بررسی است.

وی افزود: من به کمیسیون برنامه و بودجه گفته‌ام که چون موضوع قیر در کمیسیون فرعی عمران در دست بررسی است، پیشنهاد این کمیسیون بدون تغییر همراه با لایحه دولت در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شود و به صحن مجلس بیاید.

رئیس مجلس با اشاره به مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دو فوریت لایحه اصلاح تأمین منابع مالی مواد اولیه قیر در جلسه روز ۲۲ خرداد گفت: چون فوریت لایحه دولت رای نیاورده و به صورت عادی در کمیسیون بررسی شده است، ان شاءالله مجلس در این زمینه همراهی می‌کند و در هفته جاری موضوع به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
قالیباف همچنین با اشاره به تذکرات نمایندگان استان‌های شمالی کشور درباره وضعیت برنج‌کاران و همچنین انتقاد از آزادسازی واردات برنج اظهار کرد: از صبح دوستان گیلان، مازندران و مناطقی که کشت برنج دارند در چندین نوبت تذکراتی داده اند؛ حتماً دوستان دولت این تذکرات را می‌شنوند و من نیز حتماً موضوع را پیگیری خواهم کرد.