ختم کلام؛

 

رییس سازمان بسیج رسانه کشور در نشست با خبرنگاران بسیج رسانه گیلان که عصر یکشنبه در سالن جلسات اقشار برگزار شد، دین اسلام را دین رسانه،  قرآن را بزرگترین رسانه بشریت و پیامبر اسلام را بزرگترین خبرنگار خواند و  ظهار کرد: بر این اساس، امروز از لحاظ قدمت تاریخی رسانه از غرب جلوتر هستیم.

عباس محمدیان گفت؛ با چنین قدمت و سابقه تاریخی نباید در جبهه رسانه دچار انحلال شویم و در مقابل امپریالیسم رسانه‌ای غرب به دنبال دفاع باشیم بلکه زمان آفند و حمله فرارسیده است.

وی فقر محتوایی را یکی از ضعف‌های فعلی رسانه های کشور برشمردو خاطر نشان کرد: لازم است باتوجه به رشد تکنولوژی و عصر ارتباطات متفاوت‌ترین محتواها تولید شوتد.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر اینکه انقلاب رسانه باید با تشکیل جبهه رسانه محقق شود گفت: متأسفانه هنوز جبهه رسانه انقلابی شکل نگرفته و رضایت و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها فراموش شده است.

محمدیان گفت؛ جهت‌گیری رسانه‌ها از منافع ملی فاصله گرفته و بنگاه‌های رسانه‌داری امروز در کشور شکل گرفته اند و درصدد این هستند تا جایگاه اصیل و نجیب جامعه خبرنگاری را به فروش بگذارند.

وی همچنین از تلاش ها برای کاهش بنگاه‌های رسانه‌داری خبر داد و افزود؛ با این اقدام، رسانه وخبرنگار واقعی متمایز می شوند.

محمدیان با بیان اینکه امروز هر تلفن هوشمند به دستی، خود را خبرنگار معرفی می کند، تصریح کرد: این اتفاقات آفت جبهه رسانه انقلاب شده  است اما باید رسانه‌ها به درستی و در جبهه انقلاب رشد کنند.

این مسئول ادامه داد: بسیج رسانه در دفاع از جامعه رسانه جانفشانی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که مسئولان و دستگاه‌ها از خبرنگاران برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود، پلکان بسازند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور، بزرگترین سپر دفاعی خبرنگاران را بیان دستاوردهای انقلاب اعلام و خاطر نشان کرد: پرچم داری این عرصه اگرچه سخت است اما به دست خبرنگاران انقلاب رقم می‌خورد.

محمدیان همچنین از راه‌اندازی نخستین باشگاه تخصصی بانوان خبرنگار در گیلان خبر داد و افزود: این مهم در صورت مهیا بودن تمامی شرایط انجام خواهد شد.

مهدیه رزاقی لنگرودی