در قانون برای بدحجابی کد جریمه نداریم | اطلاعات «شُل‌حجابان» بی‌اعتنا در سامانه ناظر ثبت می‌شود · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

واکنش رئیس پلیس راهور فراجا به بدحجابی بانوان در خودروها؛

در قانون برای بدحجابی کد جریمه نداریم | اطلاعات «شُل‌حجابان» بی‌اعتنا در سامانه ناظر ثبت می‌شود

در قانون برای بدحجابی کد جریمه نداریم | اطلاعات «شُل‌حجابان» بی‌اعتنا در سامانه ناظر ثبت می‌شود

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اطلاعات متخلفانی که به تذکر لسانی پلیس برای رعایت حجاب توجه نکنند در سامانه ناظر ثبت خواهد شد.

به گزارش ختم کلام به نقل از میزان، سردار سید کمال هادیان فر با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب یک مسئله بسیار جدی است، اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب یکی از موضوعاتی است که فراجا آن را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه در کشور مسئول هستند، گفت: تمام دستگاه‌‎ها برای این موضوع باید به صورت جدی‌‍تر ورود کرده و نقش خود را ایفا کنند و به موضوع حجاب در جامعه یک نگاه ایجابی صورت گیرد نه نگاه سلبی.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: فردی قانون شکنی می‌کند و به اصلاح هنجار شکن یا قانون گریز است، در این زمان چاره‌ای جز نگاه سلبی به وی وجود ندارد؛ اکثریت مردم فهیم هستند و به قانون پایبند هستند.

وی افزود: اگر نگاه ۳۲ دستگاه در بحث عفاف و حجاب ایجابی باشد، می‌توان با برنامه ریزی اثربخشی اقدامات انجام شده در جامعه را ملاحظه کرد.

سردار هادیان فر با اشاره به ابلاغ برخورد با پدیده شل حجابی یا بد حجابی به پلیس‌های راهنمایی و رانندگی در کشور، بیان کرد: در صورت رویت این موارد در جاده‌ها و شهرهای کشور با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه به همکاران انتظامی خود ابلاغ شده که با رعایت قانون، اخلاق، ادب و متانت یا متخلفان حوزه رانندگی برخورد شود، گفت: در وهله اول با استفاده از اخلاق اسلامی به رانندگان خانم متخلف دارای بدحجابی یا شل حجابی تذکر داده می‌شود و در صورت استنکاف متخلف از تذکر لسانی پلیس، ضمن اعمال قانون بابت ارتکاب تخلف؛ اطلاعات خودروی متخلف در سیستم ناظر ثبت خواهد شد و همکارانمان در پلیس امنیت اخلاقی با این موضوع برخورد خواهند کرد.

وی افزود: تمام برنامه‌های پلیس راهور در حوزه عفاف و حجاب این است تا برخورد ایجابی با متخلفان صورت بگیرد تا آن بخش کمی از هموطنان که همکاریشان با پلیس کمتر است، آن‌ها نیز قوانین را رعایت کنند تا جامعه اسلامی ایران به بی حجابی و پلشتی تبدیل نشود.

سردار هادیان فر تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای بی حجابی، کم حجابی یا شل حجابی ماده قانونی و یا کد جریمه ندارد، لذا اگر فردی تخلف ترافیکی داشته باشد و همکارانم پس از توقف خودروی متخلف در مراجعه حضوری با پدیده بد حجابی وی مواجهه شوند، در وهله اول تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر به متخلف داده می‌شود و در ادامه مسائل مربوط به تخلفات رانندگی وی بررسی خواهد شد.

وی افزود: در صورت عدم توجه متخلف خودروی وی به پلیس امنیت اخلاقی معرفی و در ادامه، برخوردها در این زمینه توسط همکارانم در پلیس امنیت انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سامانه ناظر در اختیار تمام همکارانم در سراسر کشور قرار دارد و اطلاعات متخلفانی که به تذکر لسانی پلیس برای رعایت حجاب توجه نکنند، در این سامانه ثبت خواهد شد و در ادامه نیز سیستم برای فرد پیامکی ارسال خواهد کرد و این پیامک منجربه احضار فرد به پلیس امنیت اخلاقی خواهد شد.

وی افزود: از کسانی که در این زمینه متنبه شدند، تعهدی اخذ خواهد شد و افرادی نیز اصرار به ادامه بد حجابی داشته باشند پرونده قضایی برایشان تشکیل و یا وسیله نقلیه آن‌ها توقیف خواهد شد