در راستای پیگیری روند اجرای پروژه‌های بازآفرینی، رفع موانع پروژه‌های تالاب عینک، پروژه‌های پسماند، رینگ ۹۰ متری، پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان و پروژه‌های معاونت عمرانی امروز چهارشنبه ۲۸‌ اردیبهشت ۱۴۰۱ جلسه‌ای با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت شورا، معاونین، شهرداران مناطق و مسئولان پروژه‌های شهرداری در معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مدیران شهرداری و مسئولان پروژه‌ها ضمن بیان نکته نظرات خود، ضمن اعلام میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، پیشنهادات و آخرین اقدامات انجام گرفته جهت اجرای پروژ‌ه‌های مذکور را در حضور شهردار رشت تشریح کردند.

همچنین معاون مالی و اقتصادی، معاون عمرانی و معاون خدمات شهری، مشکلاتی که ادارات تابعه و سازمانهای ذیل شهرداری رشت برای اجرای پروژه‌های در دست انجام با آن مواجه هستند را مورد بررسی قرار داده و در ادامه نیز برنامه زمانبندی شده جهت اجرا و تکمیل پروژه‌ها را به شهردار رشت ارائه دادند.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری را خواستار شد و عنوان کرد: هیچ وقتی برای فرصت‌سوزی و کندی اجرای طرحها قابل قبول نیست و در راستای عملی شدن جدول زمانبندی ارائه شده، باید روند اجرایی پروژه‌ها سرعت گیرد.

بازگشایی و کف‌تراشی محور رینگ ۹۰ متری و تسریع در ارائه نقشه‌های این پروژه به شهرداری رشت از دیگر مواردی محسوب می‌شود که شهردار رشت بر آن تاکید داشت.

در حوزه پروژه‌های بازآفرینی هم انجام مناقصه تک مرحله‌ای پروژه خانه میراثی میرزا خلیل رفیع، خرید مصالح پروژه مرمت ساختمان ساعت و اجرای آن از روز شنبه هفته آینده توسط شهرداری رشت، اجرای هر چه سریعتر آن دسته از پروژه‌های بازآفرینی که اعتبار دولتی دارند و فراهم شدن زمینه برای جذب اعتبارات دولتی پروژه خیابان اقتصاد از جمله مواردی بود که نسبت به تشریح آنها اقدام گردید.

گفتنی است علاوه بر موارد مذکور، در حوزه پروژه‌های مدیریت پسماند، ساخت سوله‌های A,B,C و رفع موانع آنها تشریح شد و شهردار رشت هم بر انجام مراحل استعلام و مناقصه و بارگذاری پروژه سوله C تاکید نمود.