http://ختم کلام؛ شهردار رشت در جلسه شهر خلاق که در راستای پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده شهر خلاق و برند سازی شهری و بررسی طرح نخستین سالانه شهر خلاق با حضور اعضای شورا، دستگاههای زیرمجموعه شهرداری و نمایندگان هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد، همگرایی بیشتر بین سازمانهای ذیربط و مجموعه مدیریت شهری را هدف این جلسه عنوان و اظهار کرد: با کمک و تایید اعضای شورای اسلامی شهر، شیوه‌ نامه‌ای برای ستاد راهبردی شهر خلاق خوراک تدوین شده و این شیوه‌ نامه هم‌اینک در حال پیاده‌ سازی است.
سید امیرحسین علوی گفت: از نمایندگان ادارات کل که در این جلسه حضور پیدا کرده‌اند، انتظار داریم این پیام و دعوت رسمی شهرداری رشت را به مدیران ارشد سازمانی خود برای همگرایی در پیشبرد سیاستهای شهر خلاق انتقال دهند تا بتوانیم با رفع ایرادات و تکمیل طرحها برای رشت کاری بهتر و بزرگتر انجام دهیم.
وی ادامه داد: شیوه‌ نامه‌ تهیه شده ستاد راهبردی شهر خلاق خوراک نسبتا تکمیل است و قطعا برنامه‌ ریزیها در این حوزه با مشارکت همه دستگاههای عضو به پیش خواهد رفت، ‌زیرا نگاه و سیاست شهرداری بر مبنای اصل مشارکت همگانی دستگاهها، لایه‌های مختلف اجتماعی و سمن ها استوار است.
این‌مسئول با بیان اینکه در سالهای ابتدایی شروع کار برای برندسازی و معرفی بیشتر شهر رشت به برگزاری رویدادهای متفاوت نیازمندیم، گفت: شهر رشت در بخش نمایش و تئاتر هم ظرفیتهای خوبی برای ثبت بین‌المللی دارد و بایستی برای تقویت آن گامهای عملیاتی برداریم.
شهردار رشت از برگزاری دو رویداد ملی در برنامه‌های فرهنگی شهرداری در سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ها در مجموعه شهرداری رشت اجرا خواهند شد و قطعا دستگاههای ذیربط باید در این اتفاقات ماندگار نقش‌آفرینی داشته باشند.
علوی به تجربیات ارزنده‌ای که روابط عمومی شهرداری رشت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در نوروز امسال در بحث گردشگری شهری به دست آورده اند، اشاره کرد و یادآور شد: از آنجا که انجام اقدامات پراکنده و غیرسیستماتیک در گذشته نتوانست شهرداری رشت را به اهدافش در حوزه‌های مختلف نزدیک کند، بنابراین باید برای برون رفت از این معضل با تشکیل یک اتاق فکر به سمت تدوین یک سیاست جامع و برنامه از پیش تعیین شده حرکت کنیم.
وی اظهار داشت: باید به گونه‌ای در حوزه مباحث اقتصاد خلاق و شهرهای خلاق که قدمت زیادی هم در جهان ندارند ورود کنیم که خروجی آن برای شهر رشت و مردم آن آورده داشته باشد و به سبد اقتصاد خانواده تحرک ببخشد.
شهردار رشت نامگذاری امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: موضوع شهرهای خلاق می‌تواند ما را به سمت تحقق شعار سال هدایت کند. بنابراین باید وضعیت موجود شهر رشت و هدف گذاریهای آینده را در قالب آمارهای کمی و به صورت شناسنامه‌دار احصاء نمائیم.
علوی در پایان ضمن تاکید بر تهیه پکیج برنامه‌های راهبردی توسعه‌ای شهر رشت و هماهنگ ساختن آن با دستگاههای اجرایی و ذیربط یادآور شد: اهمیت موضوع شهر خلاق و برندسازی برای شهرداری رشت بسیار بالاست و انتظار می‌رود از این به بعد متخصصان این امر در دستگاهها و ادارات و نهادها ورود کرده تا ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک کارها با حمایت و کمک مدیریت شهری به پیش برود.