فرماندار رشت گفت: از واحدهای تولیدی که امکان رقابت با تولید خارج، ارزآوری و صادرات به سایر کشورها دارند، حمایت مکفی و لازم صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خط اول، حمیدرضا امام پناهی ظهر روز دوشنبه نهم خرداد در راس هیاتی از صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب واقع در شهر صنعتی رشت بازدید به عمل آورد.
وی در این بازدید از محصول با کیفیت و توان تولیدی بالا و مدیریت شرکت پیشروتاب اظهار رضایت کرد و گفت: گام های محکم مجموعه فرمانداری رشت در حمایت از فعالین عرصه تولید و با هدف استمرار اشتغال پایدار نیز ادامه خواهد یافت.
نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به لزوم حمایت از واحد های تولیدی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای شرکت می‌توان با ارائه خدمات و حمایت‌های لازم برای استمرار فعالیت آنها گامی بزرگ در راه افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار برداشت.
امام پناهی تاکید کرد: باید با هم افزایی و تلاشی مضاعف در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.
وی پس از استماع مشکلات بانکی و قضایی از زبان مدیرعامل شرکت، اظهار داشت: رویکرد موثر دستگاه قضا بخصوص تلاش های مجدانه رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گیلان در حمایت از فعالین عرصه تولید و احیاء و راه اندازی واحدهای تولیدی کم نظیر است و جای تقدیر و تشکر دارد و حتما مشکلات خاص این شرکت را نیز از دستگاه قضا بطور ویژه پیگیری خواهم کرد.
وی با اشاره به لزوم حمایت مالی و تسهیلاتی بانک ها به عنوان بخشی از نیازهای ضروری واحدهای تولیدی، خاطر نشان کرد: در حوزه شرکتهای دانش بنیان و اشتغال آفرین، نیازمند حمایت های جدی بانک ها و اختصاص منابع در راستای رونق و گسترش فعالیت این واحد ها هستیم.
مهندس کاظم مادرشاهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب نیز در این دیدار اظهار داشت: پیشروتاب مدرن ترین و بزرگ ترین کارخانه حوله بافی کشور و تنها حوله بافی استان گیلان است که متاسفانه علیرغم پتانسیل بالای تولید و ارایه محصول با کیفیت، با چالش هایی در استان مواجه است که با اندک توجهی از سوی مدیران ارشد استان، براحتی قابل حل هست.
وی گفت: از سال ۱۳۹۲ که مسئولیت شرکت را برعهده گرفته ام بدون دریافت یک ریال تسهیلات بانکی، همه بدهکاری های کارگری و بیمه ای و بخش قابل توجهی از بدهی های بانکی شرکت را پرداخت نموده ایم و تا امروز هم به پشتوانه پرسنل پرتلاش و متخصص شرکت، نه تنها یک ریال بدهی جدید ببار نگذاشته ایم بلکه به بازارهای صادراتی پایدار و ویژه ای دست یافته ایم . با همه این احوال؛ برخی بانکها و دادگاه ها، برای اندک مطالبات باقیمانده با صدور احکام عجیب اقدام به توقیف و مصادره خطوط تولیدی کارخانه کرده اند که با هیچ منطقی سازگار نیست. از همین رو از مدیران ارشد استان تقاضا می کنم با ورود به موقع به مسئله، مانع از سنگ اندازی ها برای تولید شوند و نگذارند تنها حوله بافی فعال استان نیز سرنوشتی همچون دیگر صنایع نساجی تعطیل استان پیدا کند.
مدیر واحد صنعتی نمونه استان در سال ۸۵ ، در پایان تصریح کرد: در حال حاضر با توان بیست درصدی خود بیش از یکصد و پنجاه نفر اشتغالزایی داشته ایم و اگر اندک سنگ اندازی های بانکی و مالیاتی برداشته شود یقینا می توانیم با توسعه کار، اشتغالزایی مستقیم را به بیش از ۶۰۰ نفر برسانیم.
در پایان فرماندار انقلابی رشت تاکید کرد: موانع تولید این شرکت را تا انتها شخصا پیگیری می نماید، چراکه توقیف اموال این واحد تولیدی فعال و منحصربفرد به مقدار ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بانک، در ازای تسهیلات پرداخت شده ۱ میلیاردی که آن هم مربوط به دوران قبل از احیای مجدد این واحد تولیدی در حدود ۱۰ سال قبل می باشد، به هیچ عنوان در دولت سیزدهم پذیرفته نیست و مدیرانی که توان همراهی با برنامه دولت در رفع موانع تولید را ندارند، می بایست با مدیران جوان دارای رویکرد جهادی در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و قوی جایگزین شوند.