شهردار رشت در پیامی خطاب به شهروندان اظهار داشت: در آغاز بهار یکبار دیگر میلاد حضرت ولی عصر (عج ) را خدمت عموم مردم تبریک و تهنیت عرض می‌ نمایم و امیدوارم همه ما در مسیر آماده‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) گام برداریم.
سید امیر حسین علوی ادامه داد: سالی که گذشت دنیا و به تبع آن کشورمان اتفاقات زیادی را تجربه کرد و تغییرات شگرفی در معادلات جهان پدید آمد که ما هم در این مسیر سهمی را عهده‌دار بودیم و اعتقاد دارم ایران عزیز اسلامی همچنان در راستای آرمان هایی که از چهار دهه قبل با پیروزی انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد، گام برمی‌دارد و امیدوارم همه ما در رشد و توسعه کشورمان نقش مثبتی داشته باشیم.
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه شهر رشت بایستی در مسیر رشد و توسعه کشور سهمی را به خود اختصاص دهد و طبق هدف گذاریهای راهبردی خود حرکت نماید، تصریح کرد: تمام تلاش و کوشش شهرداری رشت و مجموعه مدیریت شهری در چند ماهه گذشته این بود که بتواند با پرداختن به موضوعات روبنایی شهر، رشت را برای استقبال از بهار آماده سازد.
وی ریل گذاری برای انجام پروژه‌های عمرانی در شهر رشت را از اولویتهای مهم شهرداری در سال جدید خواند و گفت: شهر رشت باید به شهر ایده‌آل اسلامی تبدیل شود تا فرزندان و نسل‌های آینده ما به این شهر و حضور در آن به خود ببالند. بنابراین در این مسیر مشارکت و همراهی همه نخبگان، جوانان، بانوان و دلسوزان لازم و ضروری است.
شهردار رشت ضمن دعوت از عموم شهروندان برای مشارکت در رشد و توسعه این شهر و ترسیم آینده‌ای بهتر برای آن اضافه کرد: شهرداری رشت برای سال ۱۴۰۱ تمام کوشش خود را به خرج داده تا با پرداختن به موضوعات اساسی زیرساختی، رشت را در مسیر تحول و رشد پرسرعت قرار دهد.
علوی در پایان ابراز داشت: امیدوارم سال جدید برای همه همشهریان گرانقدر رشتی ام سال خوبی همراه با سلامتی و تندرستی باشد و آرزومندم روزهای خوشی در انتظار تک تک همشهریان باشد.