http://ختم کلامحجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی از برخی ساخت و سازهای غیر مجاز و محل دفن زباله در بخش کیاشهر بازدید کرد و در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این بخش که با محوریت حفظ انفال، محیط زیست و مدیریت پسماند تشکیل شده بود حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه کار برای مردم یک ارزش و فضیلت است اظهار داشت: خدمت به مردم و حل مشکلات آنان می تواند وسیله تقرب و نزدیکی به پروردگار متعال باشد.

وی یکی از بزرگ ترین مشکلات بخش کیاشهر همچنین کل استان را مساله پسماند دانست و افزود: اخیرا تفکیک زباله از مبدا به صورت جدی و فراگیر در این شهر به همت شهردار و مردم منطقه اجرا می شود که مستلزم نظارت دقیق و گسترده و کمک گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی است.

رئیس شورای قضایی استان شیرابه پسماند ها را معضلی برای زمین های کشاورزی و زراعی مردم برشمرد و تصریح کرد: آلودگی محصولات کشاورزی بهداشت و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی به تمامی افراد سودجویی که با ساخت و سازهای غیر مجاز قانون را زیر پا گذاشته و اراضی کشاورزی را نابود کرده و مبالغ هنگفتی را به دست می آورند هشدار داد: دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت با متخلفان برخورد قانونی نموده و بدون توجه به توصیه صاحبان مقام و قدرت در اجرای احکام قضایی سریعا اقدام می نماید.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در بازدید از مجتمع مسکونی که به صورت غیر قانونی ساخته شده است اظهار داشت: زمین این مجتمع، اراضی کشاورزی بوده که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده شده و علی رغم تذکرات دستگاه قضایی و پلمپ کردن ساختمان، سازنده  با تمرد از قانون پلمپ را شکسته و به ادامه ساخت و ساز مبادرت نمود.

وی با اشاره به اینکه رای تخریب این مجتمع صادر شده است و باید در اسرع وقت اجرایی شود تصریح کرد: خریداران واحدهای مجتمع می توانند از مسیر قانونی حقوق خود را مطالبه نمایند.

آقایی با تاکید بر اینکه کاربری این زمین، کشاورزی است خاطر شان کرد: پس از تخریب باید تمامی آثار ساخت و ساز مرتفع شده و زمین به وضعیت اولیه خود بازگردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان یکی دیگر از مشکلات کیاشهر را مساله پسماند و زباله این بخش عنوان نمود و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با استفاده از ظرفیت مدیران محلی مانند دهیاران و اعضای شوراها در شهر های کوچک آغاز شده و به زودی در کل استان اجرایی می گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  ورود شیرابه پسماند ها، برداشت شن و ماسه، تصرفات غیر قانونی و صید های بی رویه حیات پارک ملی بوجاق را به مخاطره انداخته و زیبایی آن را تحت الشعاع قرار داده است افزود: تلاش دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی استان، حائل زدایی و رفع مشکلات این منطقه است تا با مدیریت بر اساس قانون بتوان آسیب های وارده را کاهش داده و در جلب رضایت مردم این شهر گام برداریم.