به گزارش ختم کلام به  نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش با بیان اینکه آرایش نظارتی متناسب با معیشت مردم و تنظیم بازار انجام گرفته است گفت: توجه خاص به درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای مشمول؛ از ۱۰ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان۱۴۰۱ با بهره مندی از ظرفیت های اتاق اصناف و سایر نهادهای ذیربط در گشت های مشترک در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نظارتی سایر نهادها هم مشارکت دارند افزود: تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها به منظور انجام مطلوب این طرح نظارتی همگام با سازمان صمت، نقش بسزایی خواهند داشت.

دکتر دلق پوش از ثبت کشف تخلفات صنفی و تولیدی به صورت روزانه در سامانه “سیمبا” سخن گفت و تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلفات صنفی و سوء استفاده از فضای نوروزی با اخلالگران نظم بازار به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان بر ضرورت همراهی اصناف و کسبه در ایام مذکور تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت حقوق مصرف کنندگان برای کلیه واحد های تولید کننده و توزیع کننده به منظور رعایت ضوابط سود مصوب در نظر گرفته شده الزامی است.

گفتنی است؛ عموم مردم در صورت مشاهده تخلفاتی نظیر کم فروشی، عدم صدور فاکتور، گرانفروشی، عدم درج قیمت و ظن به قاچاق و احتکار می توانند موارد را به سامانه تلفنی و اینترنتی۱۲۴ گزارش نموده تا بازرسین کشیک ایام نوروزی به موضوع رسیدگی و باتخلفات احتمالی برخورد قاطع انجام پذیرد.