سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز | هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرد · ختم کلام | ختم کلام
تبلیغات

عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز خبر داد:

سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز | هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرد

سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز | هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرد

روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز از سقوط هواپیمای جنگنده در تبریز خبر داد و اعلام کرد: علت این سانحه در حال بررسی است.

براساس این گزارش، علت این سانحه در حال بررسی است و هنوز جزئیات کاملی از این سانحه اعلام نشده است.

عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد

نوروزی، مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز نیز اعلام کرد: تا این لحظه اطلاع دقیقی از چرایی این حادثه و سلامت خلبان و همچنین تلفات احتمالی حادثه در دست نیست و عملیات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همشهریان عزیز به‌هیچ عنوان به اخبار منابع غیر رسمی توجه نکنند، گفت: به محض اتمام عملیات، اطلاعیه تکمیلی به سمع و نظر همشهریان عزیز خواهد رسید.

هواپیما از نوع آموزشی F5 بود

محمد باقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در بازدید از محل حادثه گفت:‌ این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، افزود: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

هنربر با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است، تصریح کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

سه فوتی در سانحه سقوط هواپیمای جنگی در تبریز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز نیز گفت: ‌هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده است که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه ‌دو نیروی ارتشز در این سانحه شهید شدند، افزود: ‌خلبان احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده است و جان خود را فدا کرده است. ‌ در این سانحه خلبانان صادق فلاحی و حنیفه‌زاد شهید شدند.

آخرین خبرها از سقوط هواپیمای جنگنده آموزشی در تبریز

استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز (دوشنبه) در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

این هواپیما متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز است