حجت الاسلام والمسلمین محسن فداکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به برگزاری جشنواره استانی «گیلکی شعر خشته پورد» به میزبانی لنگرود اظهار کرد: در راستای پاسداشت زبان و ادبیات گیلکی، طرح برگزاری جشنواره استانی «گیلکی شعر خشته پورد» در کمیسیون فرهنگی شورای شهر لنگرود به تصویب رسید که فراخوان این جشنواره از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در ماه بهمن سال جاری در لنگرود برگزار می‌شود، گفت: در پایان این جشنواره، ضمن معرفی نفرات برتر از تصنیف «خشته پوردروخونه» با شعری از فرامرز محمدی پور”، آهنگسازی صابر غلامی‌پور و به خوانندگی مهدی محمدنژاد رونمایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با اشاره به شرایط ارسال آثار به جشنواره شعر گیلکی افزود: شرکت در این جشنواره با موضوع آزاد است و محدودیتی از لحاظ قالب ادبی وجود ندارد، همچنین شرکت کنندگان می‌توانند سه شعر را با برگردادن فارسی به دبیرخانه ارسال کنند و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر برگزیده باشد.

فداکار با اشاره به دیگر شرایط شرکت در جشنواره بیان کرد: آثار ارسالی نباید در مجموعه‌های شعرهای فردی یا جمعی به صورت کتاب منتشر شد باشد و حضور شاعران برگزیده در مراسم اختتامیه الزامی است وعدم شرکت در مراسم اختتامیه به منزله انصراف خواهد بود.

فداکار با بیان اینکه مهلت ازسال آثار تا ۲۵ دی ماه سال جاری است، گفت: شرکت کنندگان باید آثار خود را به همراه مشخصات دقیق خود (نام و نام خوانوادگی، آدرس، شماره تماس) به آدرس الکترونیکی langarudir@gmail.com ارسال کنند.

رئیس شورای شهر لنگرود با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید آثار ارسالی و برگزیده را در مجموعه‌ای منتشر خواهد کرد، افزود: در این دوره از جشنواره شعر گیلکی «فرامرز محمدی پور» شاعر و روزنامه نگار گیلانی به عنوان دبیر علمی و «مجید صبوحی» مسئول روابط عمومی شهرداری لنگرود به عنوان دبیر اجرایی معرفی شدند./ لنگر خبر