یادداشت از دکتر رفیعی، رییس هییت بسکتبال گیلان؛

انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال ایران در حالی به روز برگزاری نزدیک می شود که مشاهدات هر فرد متخصص و دلسوز بر آشفتگی فضای رقبا دلالت دارد. در این راستا سزاوار است نکات زیر مدنظر قرار گیرد:

۱. اخلاقیات پایه ی ورزش است و اخلاق مندی محور گریزناپذیر برای مسولیت اجرایی. اگر اخلاقیات را از ملزومات مدیریت حذف کنیم می توان حدس زد که آفت درخت سازمان افزایش خواهد یافت چنانکه درخت انسانی بدون محصول مناسب به سمت خشکی می گراید.

۲. هر انتخاباتی را می توان ذیل گزاره های فوق درک نمود. انتخابات اگرچه در محل رقابت های گاه تنگاتنگ است اما اگر رقبا اخلاق را رعایت نکنند و در پیشی گرفتن از یکدیگر به ابزارهای ناصحیح متوسل شوند، روح انتخابات و ابعاد آن مخدوش خواهد شد. پیروزی آن هرچه که شود، نفس امر باخت است‌. هیچ کامیابی در غیبت اخلاق و مردم دوستی، اصالت نخواهد داشت.

۳. انتخابات پیش‌روی ریاست‌ فدراسیون بسکتبال در چنان حجمی از بی اخلاقی درهم تنیده که سبب نگرانی دلسوزان بسکتبال شده است. برخی کاندیداهای محترم در همین ابتدای راه متوسل به ابزار تخریب رقبا شده اند و از هر گزاره ای برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خویش بهره برداری می کنند‌ حال آنکه این رفتارها و برچسب ها با روح پهلوانی و نوع دوستی ورزشی تضاد عمیق دارد.

۴. سزاوار است اعمال رقابتی بر برنامه‌های هر نامزد متمرکز باشد و با اعلام توانمندی ها و برنامه های راهگشا، صلاحیت و شایستگی خویشتن را برای عموم اعلان دارد. تخریب رقبا و تمرکز بر رقیب، کمکی به روشن شدن اذهان عمومی برای انتخاب فرد اصلح نمی نماید بلکه مکدر کننده اتمسفر جمعی است.
بیاییم همگی با ملاک قرار دادن منافع بسکتبال، عیار دانستن توسعه ی آن و اعتقاد راسخ به اینده ی فرزندان این سرزمین که مشتاق ورزش اند، خیرخواهانه به گزینه اصلح و توانمندی رای دهیم که دور از حاشیه بر بهبود عملکرد فدراسیون تمرکز نماید و برنامه محور در تحقق اهداف بلند بسکتبال گام بردارد./ ختم کلام

انتهای پیام/