http://به گزارش ختم کلام،اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به منظور معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برگزار شد؛ ایجاد اشتغال در کشور را یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم ذکر و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله و دغدغه جوانان، نبود اشتغال در کشور بوده و در همین راستا یکی از اهداف و برنامه های راهبردی دولت نیز ایجاد اشتغال به منظور کاهش نرخ بیکاری است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در گیلان ادامه داد: از اولین روز کاری خود، بازدیدهای مستمری از واحدهای تولیدی در استان داشته ام و اجازه اخراج یک نیرو در این واحدها را نداده‌ام.
استاندار گیلان حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان را از اولویت های دولت سیزدهم عنوان و اضافه کرد: به کارفرمایان اعلام شده که در صورت تعطیلی و یا اخراج نیرو ، گزارش را به ما اعلام کنند تا با اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با بانک‌ها، تا حد امکان از این کار جلوگیری شود.
 وی گفت: حقوق کارگر و کارفرما برای ما بسیار مهم است زیرا کارفرمایان با سرمایه گذاری خود، باعث ایجاد اشتغال می‌شوند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال در جامعه بیان داشت: برخی از موارد و مشکلات ایجاد شده مربوط به قانون کار است که باید حل شود، ولی مهم‌ترین وظیفه این وزارتخانه در کنار مسئله معیشت، اشتغال است که باید به آن توجه شود.
وی با تاکید بر لزوم‌ توجه به مسئله نظارت در ارائه تسهیلات اشتغال تصریح کرد: وقتی تسهیلاتی در کشور اعطا می‌شود، آن تسهیلات باید منجر به اشتغال شده و نظارت کافی بر روی آن انجام شود تا به مرحله تولید برسد لذا باید واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل با ارائه تسهیلات فعال شوند.
وی نقش دیگر دستگاه ها در ایجاد اشتغال را بسیار مهم دانست و گفت: بهزیستی، کمیته امداد، تامین اجتماعی و بانک‌های عامل مثل توسعه تعاون و رفاه اجتماعی در کنار صندوق کار آفرینی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته و باید در این راستا جلسات متعددی برگزار و اعتبارات اختصاص یافته، تخصیص یابد.
استاندار گیلان با قدردانی از زحمات مدیر کل سابق تعاون  کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اقدامات خوبی در  راستای کاهش نرخ بیکاری و ارائه تسهیلات در گیلان انجام شده که امیدوارم این روند توسط مدیر کل فعلی ادامه دار باشد.
 محمدرضا حسینی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه این وزارتخانه یکی از متولیان ایجاد اشتغال در کشور است، اظهار داشت: اکثر مردم جامعه ارتباط مستقیمی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارند زیرا این وزارتخانه در کنار دیگر ارگان‌های دولتی یکی از متولیان ایجاد اشتغال در کشور و برای جوانان است.
در پایان این دیدار با قدردانی از عباس علیزاده، سیاوش آقاجانی به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان معرفی شد.