استاندار گیلان با اعلام لغو مرخصی تمامی مدیران، بر حضور همه فرمانداران و مدیران اجرایی در محل کارشان طی مدت بارش برف تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر گیلان دکتر اسدالله عباسی در ستاد مدیریت بحران گیلان با اشاره به پیش بینی بارش برف در این استان، گفت: حضور نداشتن هیچ مدیری در محل کارش در زمان بارش برف، پذیرفتنی نیست.

وی خواستار همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها به منظور مدیریت شایسته شرایط شد و افزود: بارش برف و باران به ویژه در نقاط کوهستانی بدلیل حفظ ذخایر آبی در بالادست نعمت الهی است و در جلگه نباید این نعمت به مصیبت تبدیل شود.

استاندار گیلان یکی از نقد‌ها بر عملکرد گذشته در زمان بارش‌های سنگین برف در استان را پیشگیری نکردن و نبود برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه عنوان کرد و گفت: نخست باید با برنامه ریزی اصولی از بروز مشکلات پیشگیری کرده و در کنار این موضوع، البته احتمال خسارت هم وجود دارد که باید تلاش کنیم آن را با سرعت برطرف کنیم.

دکتر اسدالله عباسی افزود: دستگاه‌ها باید با پیش‌بینی احتمال قطع برق و گاز در استان ، برای سوخت دوم نانوایی‌ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: رفع سریع مشکلات احتمالی ، پیش بینی برای امداد رسانی به بیماران در صورت بسته شدن راه‌ها از طریق دستگاه‌های مربوطه، از دیگر مواردی است که باید آمادگی برای مقابله با آن‌ها وجود داشته باشد.

استاندار گیلان آمادگی سپاه و بسیج برای کمک به راهداری را مناسب دانست و با تاکید بر آمادگی مقابله با هر گونه مشکل احتمالی ناشی از بارش برف، گفت : چون مردم در سال‌های گذشته آسیب دیده اند ، نگرانند و عملکرد مدیران باید به گونه‌ای باشد که به جای نگرانی از بارش برف، نشاط برای آنان به ارمغان آورده شود.