به گزارش ختم کلام و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت گیلان، علی اصغر محمد دوست از میزان تشدید نظارت دوماهه اخیر در سیاهکل خبر داد و گفت: ۴۵ پرونده گرانفروشی و کم فروشی به ارزش بیش از ۳۱۰میلیون ریال در سیاهکل و دیلمان تشکیل شده که نانوایان و مصالح ساختمانی در راًس آنها قرار دارند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیاهکل؛ با اشاره به انجام ۲۵۵ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره با همکاری سایر دستگاهای نظارتی در شهرستان سیاهکل اظهار داشت: بازرسان اداره صمت شهرستان به صورت شبانه روزی بر بازار نظارت دارند و کالاهای اساسی در اولویت بازرسی ها قرار دارد.
وی افزود: در راستای نظم دهی و مقابله با گرانفروشی، احتکار و قاچاق بازرسی های مشترک توسط اداره صمت، تعزیرات، اصناف، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی، هر هفته انجام میشود.
رئیس اداره صمت شهرستان سیاهکل تصریح کرد: در دوماهه اخیر ۴۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در زمینه گرانفروشی، کم فروشی و قاچاق تشکیل شده است که این پرونده ها در زمینه نانوایی و مصالح ساختمانی، فروش مرغ و گوشت و … می باشند.
محمددوست؛ هدف نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی را بررسی درج قیمت کالاها و جلوگیری از احتکار اقلام ضروری و کنترل بر بازار دانست و تاکید کرد: با اخلالگران تنظیم بازار و سوء استفاده کنندگان از شرایط اقتصادی دشوار مردم، با صورت قاطع برخورد خواهد شد.
رئیس اداره صمت شهرستان سیاهکل در پایان حساسیت و دقت مردم در خرید اقلام را خواستار شد و از شهروندان تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و احتکار؛ مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴.irو یا شماره تماس ۱۲۴ به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین به صورت قانونی برخورد گردد.