به گزارش ختم کلام  و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم بابک نوری هریس اظهار کرد: شهید نوری هریس یکی از افتخارات شهر رشت و استان گیلان است.

وی به روز تکریم از مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: مادران گرانقدر شهدا با تربیت و پرورش فرزندان این چنینی برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند و زحماتی که مادران برای فرزندان متحمل می شوند بسیار ارزشمند است .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهدا در دامان پاک مادران بزرگواری پرورش پیدا کرده اند بیان کرد: مهر مادری قابل توصیف نیست و یقینا داغی که مادران در مرگ فرزندان تحمل می کنند بسیار سخت است و مادران شهدا درغم از دست دادن فرزندان عزیزشان نیز اندوه فراوانی متحمل شده اند ، اما برای حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صبوری پیشه کرده اند.

کارگرنیا به نقش شهدای مدافع حرم در پاسداری از ولایت اشاره کرد و گفت: شهدای گرانقدر مدافع حرم همچون دیگر شهدای ایران اسلامی برای پاسداری از حریم ولایت و ارزش های والای انقلاب جان خود را در غربت نثار کردند تا این آب و خاک از وجود تجاوزگران در امان باشد.

هیچ فردی اجازه مصادره شهدا را ندارد

پدر شهید نوری هریس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهدا متعلق به همه ملت ایران هستند اظهار کرد: شهدا متعلق به ابا عبدالله الحسین (ع) و تمام ملت هستند و هیچ فردی اجازه مصادره شهدا را برای شخص خودش ندارد.

محمد نوری هریس با بیان اینکه پس از چهلمین روز درگذشت شهید بابک به شدت دلتنگش بودم افزود: در یکی از شب ها خوابی دیدم و در آن خواب تعداد زیادی از چهره های سیاسی را در منزلمان دیدم و من در خواب با بابک درد دل کردم و فرزند شهیدم به من گفت که هر کاری دارم به او بگویم.

وی به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در آن دیدار دستان مبارک رهبری را در دست گرفتم و آن لحظه برایم افتخار بزرگی بود که با شرف و نجابت پسر شهیدم محقق شد و در آن دیدار رهبری فرمودند : دعا کنید تا به فرزند شهیدت ملحق شوم .

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نسبت به خانواده شهید نوری ارادت فراوانی دارم اظهار کرد: مهدی نوری هریس، برادر شهید بابک نوری ، دائما در تمامی احوال به یاد برادر شهیدش است و از مادر گرامی شهید نوری تقاضا دارم همه ما را برای پیمودن این مسیر پیش رو دعا کنند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا اظهار کرد: حضرت ام البنین (س) چهار فرزند خود را در راه دفاع از اسلام هدیه کردند و خوشا به سعادت مادرانی که فرزندانشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

هادی رمضانی با بیان اینکه شهدایی همچون بابک نوری هریس در اوج جوانی در مسیر حق قرار گرفتند افزود: رسیدن به درجه رفیع شهادت فیض بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود .

انتهای پیام