ختم کلام؛

در مراسم رونمایی از پوستر رخداد رسانه ای “سردار تا سردار” اظهار کرد: درباره مقام و شخصیت گرانقدر میرزا باید کنگره جهانی برگزار شود و واقعا نهضت میرزا یک حرکت استکبار ستیزی جهانی بود و میرزا کوچک همان گونه که بر علیه استکبار قیام کرد، در آن دوران با انگلیس و روسیه که دو قدرت بزرگ مستکبر در آن روزگاران بودند نیز به مبارزه برخواست و این شروع یک استکبار ستیزی جهانی است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با قدردانی از تمامی افرادی که همزمان با یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک به تولید برنامه و محتوا در این باره پرداختند، افزود: به نوبه خودم از عملکرد مجموعه شهرداری رشت و صدا و سیمای گیلان که برنامه های متنوعی را تولید و از طریق رسانه استانی و ملی در معرض دید عموم قرار گرفت، تشکر می کنم.

رئیس شورا با تاکید بر اینکه به عنوان خدمتگزاری کوچک آماده هر گونه همکاری و همراهی پیرامون معرفی هر چه بیشتر شخصیت والای میرزا هستم، گفت: این رخداد رسانه ای قصد دارد پیوندهای فرهنگی و ارزشی ما بین دو شخصیت ارزشمند، شهید میرزا کوچک و شهید سردار سلیمانی را به نمایش بگذارد.

 رشت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه شهرداری برای اجرای برنامه‌ها و منویات شورای شهر در حوزه‌های مختلف آمادگی کامل دارد، اظهار داشت: شناساندن ابعاد شخصیت میرزا کوچک جنگلی در بسترهای مختلف و متعدد هدفی است که شهرداری رشت و شورای شهر در کنار هم به دنبال تحقق آن هستند.

 

علوی برقراری پیوند و اتصال بین دو شخصیت شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: شخصیت میرزا کوچک جنگلی باید در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، ملی و مذهبی تبیین و در این راه ارتباط معناداری هم بین ایشان و سردار حاج قاسم سلیمانی برقرار شود.

 

شهردار رشت میرزا کوچک جنگلی و سردار حاج قاسم سلیمانی را شهدای عزت، آزادیخواهی و دفاع از مکتب اسلامی دانست و گفت: در دوره ششم مجموعه مدیریت شهری رشت و شورای اسلامی تلاش داریم تا با همراهی همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان امور فرهنگی و مجموعه‌های مردمی و انقلابی حول محور انواع خدمت‌ رسانی به مردم گام برداریم.

 

وی بسط و گسترش خدمات عمومی برای مردم ساکن در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر رشت را یکی از درخواستهای شورا و هدف شهرداری رشت اعلام کرد و افزود: مشکلات زیرساختی زیادی در سطح شهر رشت و محلات وجود دارد که برخی از آنها حتی از تکلیف شهرداری خارج است اما با این حال برای حل آنها با دستگاههای ذیربط مکاتبه کرده‌ایم.

 

سید امیر حسین علوی طراحی چشم‌ انداز شهری و مشارکت دادن مردم در آن را هدف دیگری که توسط شهرداری دنبال می‌شود برشمرد و خاطر نشان کرد: در این مسیر نیازمند کمک و همفکری نهادهایی مانند جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی هستیم.

 

 شهردار رشت سرعت بخشی به اقدامات، کار خالصانه و تمام وقت را انتظار خود از کلیه مدیران ذیربط در مجموعه شهرداری اعلام کرد و بیان داشت: اگر اعتماد مردم به عنوان ولی‌ نعمتان اصلی با مجموعه مدیریت شهری همراه شود، می‌توانیم از موانع و چالشها به خوبی عبور نمائیم.

 

علوی با تاکید بر اینکه در مدت اخیر و از زمان شروع به کار وی به عنوان شهردار اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام شهر رشت در اولویت قرار گرفته است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمام پرمقیاس شهر رشت تا نوروز ۱۴۰۱ به مرحله بهره‌برداری و رونمایی برسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر مراسماتی مانند پاسداشت مقام میرزا کوچک جنگلی و سردار حاج قاسم سلیمانی مردمی برگزار شود، آثار و نتایج چشمگیرتری خواهد داشت.

 

نادر حسینی با بیان اینکه در این کمیسیون علاوه بر تشکیل کارگروههای مختلف، نگاه جامعی هم نسبت به موضوعات فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای شکل گرفته است، تصریح کرد: از شورای شهر، شهردار، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل، جبهه فرهنگی و اصحاب رسانه هم که در این راستا فعالیت خوبی داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، برگزاری رخداد رسانه‌ای “سردار تا سردار” را نخستین حرکت جدی فرهنگی و رسانه‌ای شورای ششم اعلام کرد و افزود: تمام قصد و هدف ما این است که پاسداشت شهید میرزا کوچک جنگلی را از حیطه بومی، محلی و منطقه‌ای به حوزه ملی وارد سازیم و شخصیت او را با شخصیت بزرگی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیوند دهیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان نیز در این مراسم عنوان کرد: گیلان گوهر نابی به نام میرزا کوچک جنگلی دارد که اگر هر استان و ملیتی این گوهر ناب را داشت، اتفاقات فرهنگی و نمادسازیهای بسیاری را بر مبنای آن شکل میداد.

پوریوسفی با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کارهای فرهنگی با موضوع میرزاکوچک در گیلان انجام شد، نقش شهرداری رشت را در این حیطه بسیار پررنگ اعلام کرد و افزود:‌ میرزا کوچک نتیجه مشروطه مشروعه است. بنابراین جبهه فرهنگی روی این موضوع هم تأکید داشته و برنامه‌های خود را به پیش می‌برد.

 

وی ایجاد پیوند بین حاج قاسم سلیمانی و میرزا کوچک جنگلی را یکی از اهداف مهم رخداد رسانه‌ای “سردار تا سردار” اعلام کرد و بیان داشت: میرزا کوچک جنگلی در ایامی که کورسوی امیدی وجود داشت برای عزت کشورش و مردم مقاومت کرد و حال برای مردم این امر تداعی شده که آنها هم باید تا می‌توانند ایستادگی کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه شهردار رشت، شهرداری مردمی است و نگاه محله محور و فرهنگی دارد، اذعان کرد: چشم امید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به شورای انقلابی شهر رشت و شهردار آن دوخته شده است و امیدواریم فرصت پیش آمده را در جهت تمدن‌ سازی انقلاب غنیمت بشماریم.