ختم کلام؛
 شهردار رشت در مراسم نکوداشت روز پرستار که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌، مدیران استانی، دانشگاهی و جمعی از پرستاران در سالن اجتماعات شهدای نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: روز پرستار از مناسبتهای ویژه تقویم کشورمان محسوب می‌شود.

سید امیر حسین علوی گفت؛ روز پرستار به واسطه ویژگیهای منحصر به فرد شخصیت حضرت زینب کبری (س) و از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری این بانوی عزیز اسلام به این اسم نامگذاری شد تا علاوه بر پاسداشت مقام حضرت زینب کبری (س) از زحمات و تلاشهای پرستاران کشورمان تقدیر شود.

 وی با بیان اینکه ویژگی از خودگذشتگی و ایثار حضرت زینب کبری (س) در عملکردهای پرستاران تجلی پیدا کرده است، تصریح کرد: پرستاران در سخت ترین لحظات زندگی اقشار مختلف مردم در کنار آنان هستند و خدمت ارائه می‌کنند و این همان جنبه مهم کار و شخصیت کاری پرستاران است.

 

این مسئول شیوع پاندمی کووید ۱۹ و ایثار پرستاران و مدافعان سلامت در دو سال گذشته را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: روزهای ابتدایی شیوع این بیماری ما با کمبود امکانات اولیه پزشکی مواجه بودیم اما مردم با انجام کارهای داوطلبانه، خیران و گروههای جهادی به کمک کادر بهداشت و درمان آمدند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه پرستاران و مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا و کمک به بیماران حتی از جان خود هم گذشتند، افزود: این ایثار و فداکاری پرستاران و کادر بهداشت و درمان به هیچ عنوان قابل جبران نیست اما امروز در این مراسم همه آمدند که بگویند در کنار شما هستند.

علوی اضافه کرد: یکی از حوزه‌های کاری مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک دستگاه خدمتگذار و خدمت‌ رسان، انجام فعالیتها و تکالیف اجتماعی است و شهرداری رشت مایل است که این جنبه از فعالیتهایش را گسترش بدهد.

وی اظهار داشت: برای تقویت تعاملات اجتماعی، لازم است پیوندهای سازمانی، NGO ها و ثمن‌های داوطلب شکل بگیرد تا مجموعه‌های ذیل شهرداری مانند سازمان فرهنگی بتواند فعالیتهای اجتماعی خود را در راستای خدمت‌ رسانی به مردم شهر با کمک کادر بهداشت و درمان به پیش ببرد.

شهردار رشت اذعان کرد: یک بخش از هر فعالیتی را که مجموعه مدیریت شهری در سطح شهر رشت انجام می‌دهد، مربوط به خدمات اجتماعی، بهداشتی و عمومی است و برای تقویت این اقدامات انتظار داریم، دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم پیوندهای لازم را با شهرداری رشت برقرار کند.

 

علوی ضمن اعلام آمادگی شهرداری رشت در ارائه خدمات به محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار تصریح کرد: برای حل مشکلات محلات حاشیه‌ای شهر رشت به همکاری و تعامل گسترده سازمانها و دستگاههای دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی نیاز داریم.