ختم کلام؛ شهردار رشت، در جلسه با مدیران پروژه‌های شهر رشت اظهار داشت: روزی که بنا شد به عنوان شهردار در پروسه انتخاب شهردار رشت ورود نمایم، مهمترین نیازمندیهای شهر را تحت عنوان پروژه‌های مرکزی ارائه کردم.

سید امیر حسین علوی استفاده از مدیران و نیروهای کارآمد با رزومه مشخص برای تحقق اهداف توسعه‌ای و زیربنایی مجموعه مدیریت شهری را ضروری خواند و عنوان کرد: مهمترین علل عدم کارایی برخی پروژه‌ها نظیر آب نما که در سنوات گذشته در سطح شهر رشت اجرایی شد، باید توسط تیم جدید مدیریت شهری به دقت آسیب‌شناسی شود.

 وی پیگیری موردی پروژه‌های مرکزی شهر رشت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: شهرداری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در پروژه‌های مرکزی شهر افراد و مدیرانی را با ویژگیهای تخصصی و مدیریتی خاص برگزیده است تا از این مجرا بتواند نسبت به تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی و طرحهای نیمه تمام اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

شهردار رشت کمک و مساعدت برای ساماندهی رودخانه‌ها را یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مجموعه مدیریت شهری از دولت خدمتگذار و دستگاههای متولی اعلام کرد و افزود: برای هر یک از مدیران پروژه‌های مرکزی شهر رشت وظیفه‌ای خاص تعریف شده تا مطابق با همان سرفصلها کارها را پیگیری نمایند.

 علوی تدوین یک چشم‌ انداز برای شهر رشت در حوزه مدیریت تحول و انجام مطالعات و به سامان رساندن پروژه نیمه‌ کاره نقشه مهندسی فرهنگی را از دیگر موضوعاتی که باید در دستور کار مدیران شهرداری قرار گیرد، ذکر کرد و یادآور شد: تملک و در اختیار قرار گرفتن اراضی سپیدرود از ملزومات اساسی برای توسعه شهر رشت است و باید محقق گردد.

 وی با بیان اینکه شهر رشت به پایانه‌های جدیدتری نیاز دارد، تصریح کرد: پیگیری مهم‌ ترین نیازها، دغدغه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای شهر رشت مهمترین هدفی است که انتظار دارم به شکل ویژه و جهادی در دستور کار مدیران پروژه‌های مرکزی شهر رشت قرار بگیرد.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: هر کدام از پروژه‌های مرکزی شهر رشت که تعیین تکلیف می‌شوند به اثری ماندگار در این شهر تبدیل خواهند شد.

در پایان این جلسه هر یک از مدیران پروژه ها ضمن توضیح پیرامون مسائل و مشکلات موجود در پروژه های پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان، آب نما، رودخانه های رشت، پایانه جدید و … به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارها جهت رفع موانع و چالش های پیش رو پرداختند.