به گزارش ختم کلام، حجت الاسلام « محسن فداکار » در آیین اختتامیه نهمین جشنواره شعر پایداری استان گیلان که امروز ( یکشنبه، ۲۱ آذر) در کانون فرهنگی تربیتی زینبیه (س) لنگرود برگزار شد، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود میزبان برگزاری نهمین جشنواره شعر پایداری و پنجمین جشنواره استانی داستان کوتاه دفاع مقدس است.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با اشاره به اینکه ادبیات تعریف خاص خود را دارد و  مفهوم ذهنی است که در قالب کلمات تجلی پیدا می کند و ادبیات مقاومت در مقابل ظلم و ناهنجاری مطرح می شود، افزود: مبارزه با ظلم و پدیده های نامیمون و همچنین حب و عشق به وطن و پاسداشت مقام شهدا همه اینا از این موضوع برداشت می شود که یک فرهیخته در مقابل برخی از ناهنجاری ها به اندازه قدرت و وسع خود ارائه طریق می کند.

حجت الاسلام فداکار ادامه داد: ادبیات مقاومت که از صدر اسلام و از قیام اباعبدالله الحسین(ع) که بارزترین نماد مقاومت در اسلام است، معنا پیدا می کند. گفتمان مقاومت در جهان امروز ثمره فرهنگ عاشورا است و رابطه بین فرهنگ عاشورا و گفتمان مقاومت یک رابطه دوسویه و متقابل است.

وی با اشاره به کتاب ” انسان ۲۵۰ ساله” از مقام معظم رهبری که در حوزه ادبیات مقاومت است، تصریح کرد: این کتاب به عنوان الگو در منظر ادیبان و شاعران حوزه مقاومت باشد که اهل بیت عصمت و طهارت برای تشکیل حکومت اسلامی آمدند و در زمان ابا عبدالله حسین (ع) سر مبارک حضرت برای تشکیل حکومت اسلامی به نیزه ها رفت و پس از آن قیام های متفاوتی تشکیل شد.

گفتنی است، در آیین اختتامیه این جشنواره علاوه بر پخش و اجرای آثار برتر، از برگزیدگان بخش شعر و بخش داستان با اهدای لوح سپاس و جوایز، تقدیر شد./ خبرگزاری شبستان