ختم کلام؛

رییس شورای شهر رشت در هجدمین جلسه علنی با اشاره به اقدام سمن‌ها و شهرداری در شب یلدا اظهار کرد: برگزاری مراسم شب چله در قصر بازی برای کودکان کار و بدسرپرست از سوی سازمان فرهنگی شهرداری رشت اقدامی بسیار خوشایند و مطلوب بود و جای تقدیر دارد.

محمد حسین واثق کارگرنیا همچنین به برگزاری همایش ملی حمل و نقل و ترافیک در رشت نیز اشاره کرد و صمن قدردانی از رییس کمیسیون حمل و نقل و شهردار رشت برای برگزاری این همایش افزود: تنها موصوع ناراحت کننده، دیر آمدن شهردار و زود خارج شدن وی از همایش بود.

وی ادامه داد؛ بهتر بود به پاس احترام به ادب علمی، بانیان مراسم از ابتدا تا انتهای مراسم حضور میداشتند تا به شرکت کنندگان بی احترامی نشود.

شهردار، حرفهای ما را به نام خودش تمام می‌کند

در ادامه جلسه مهدی نوری هریس دیگر عضو شورای شهر کلام خود را با این عبارت اینکه چه میخواستیم و چه شد شروع کرد و گفت: آقای علوی قول‌هایی به ما داده بود که یار دوازدهم شورا باشد، دوست و همراه ما باشند و در حوزه‌های مختلف با ما مشورت کنند و کار‌ها با شورا انجام شود تا مردم ببینند که جنس شورای ششم از جنس دیگری است.

وی افزود: متاسفانه آقای علوی مجموعه شهرداری را با بخش خصوصی خود اشتباه گرفته است. آقای علوی حقوق پرسنل را حل کن و دست در جیب پرسنل‌ نکن.

نوری با بیان اینکه شهردار، حرفهای ما را به نام خودش تمام می‌کند، افزود: او عنوان میکند که پیگیر زمینهای نسقی و پروانه‌ها هستیم در حالی که همان حرف شورا است و ایشان هنوز در این زمینه اقدامی نکرده است.

عضو شورای شهر رشت گفت: بارها به ایشان گفتیم که سنگر در حال صادر کردن پروانه است شهر‌های دیگر هم همینطور از آن شهر الگو برداری کنید. به خواسته‌های شورا اهمیتی نمیدهد، یعنی خواسته‌های شورا نامعقول است! مردم از ما انتظار دارند ما فکر میکردیم که با آمدن آقای علوی می‌توانیم خیلی از مشکلات شهر را حل کنیم! با حضور کسی که تجربه ۹ سال حضور در شورا داشت، می شد موضوع‌های مثل زمین های نسق‌ی، سراوان، آسفالت، زروجوب و گوهر رود و…حل شود. شهردار رشت با شورا همراه نیست و آقای علوی اینگونه مدیریت عاقبت خوشی ندارد!

نوری هریس گفت: مردم بدانند که شورای ششم آمده است که به دنبال مشکلات شهر باشد. اما این حل شدن تنها به دست شورا نیست بلکه همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس را می‌خواهد.

وی در پایان گفت: شورای ششم برای کار آمده است به ما فرصت بدهید.

انتقاد از نحوه آسفالت سطح شهر

کارگرنیا در مورد لایحه شهرداری برای آسفالت و روکش معابر به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان که از بودجه منطقه ۳ و از ردیف تکمیل ساختمان اداری به منطقه یک داده شود، گفت: آیا به همین میزان اعتبار که از بودجه منطقه ۳ کم شده است برای بودجه این منطقه جبران شده است؟!

نوری هریس با بیان این مطلب که شهرداری در تامین کد سلیقه‌ای عمل می‌کند گفت: برای هر کدام از پیمانکاران در بحث روکش آسفالت به سلیقه تامین کد می‌شود.

وی گفت: آسفالت‌ها علمی نیست چون مدیران علمی نیستند. حتی پخش قیر هم باید علمی باشد.

نادر حسینی دیگر عضو شورا گفت: آسفالت به صورت عدالت محور در حال انجام نیست و باید نظام بند شود.

مجدید عزیزی دیگر عضو شورا در مورد آسفالت گفت: خیلی از آسفالتهای انجام شده علمی نیست. تصویری در گوشی خود دارم که آسفالت‌ را در آب انجام میدهند.

شمس شفیعی دیگر عضو شورای شهر رشت در این مورد گفت: جابجایی ردیف بودجه مشکلی ندارد. و امروز نیز در حال اجرا بوده و برای قانونی شدن به صحن امده است.

در نهایت این لایحه با موافقت اعضا مصوب شد.

در ادامه همچنان لایحه افزایش بودجه اسفالت و روکش اسفالت معابر منطقه ۳ از از ردیف حمل و نقل و ترافیک به مدت یک هفته مسکوت ماند.

پرداخت حق مشاوره ده میلیارد تومانی در شهرداری رشت

به گزارش دیارمیرزا، سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ارجاع برخی از پروژه‌ها به مشاوران، تبدیل به نان خانه برای تعدادی در شهرداری رشت شده است، اظهار کرد: در برخی از پرونده‌های مشاوره شاهد پرداخت حق مشاوره‌های ده میلیارد تومانی هستیم و این مشاوره‌ها تبدیل به نان خانه برای برخی در شهرداری رشت شده است.

در ادامه جلسه کارگرنیا به موضوع سرویس بهداشتی در پیاده راه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در دوران مختلف شورا و شهرداری به دنبال مکانی برای رفع این نقیصه در پیاده راه بود که دو ملک برای این مسئله در نظر گرفته شد و قرار شد یکی از این دو ملک توسط شهرداری خریداری شود. شهرداری لایحه داده است که برای اینکه قدرت چانه زنی افزایش یابد و انجام کار سریعتر باشد همه بر عهده شهرداری باشد.

حسین رضویان دیگر عضو شورای شهر رشت در این مورد گفت: موضوع سرویس بهداشتی موردی است که مردم پیگیر هستند. اگر قرار بود که شهرداری خودش تصمیم بگیرد ۴ ماه پیش اینکار را انجام میداد.

وی افزود: در حالی که برای انتخاب ملک‌ها ساعت‌ها شورا و کمیسیون وقت گذاشته شده است. پس باید با شورا هماهنگ شود. اگر شهرداری این را برعهده بگیرد آیا مدت زمان اجرا را اعلام میکند؟

رضویان ادامه داد: اینگونه نباشد که مدت‌ها عنوان شود که همچنان در حال مذاکره هستیم. در حالی که الان صاحب ملک حاضر است زیر قیمت کارشناسی ملک را واگذار کند. از نظر بنده مقام تصمیم گیری برای این موضوع بر عهده شورا است و با توجه به نظرات کارشناسی آن چیزی که در کمیسیون‌ها گرفته شده در آن بازه زمانی تعیین شده توسط شهرداری انجام دهد.

در اجرای پروژه‌ها صرف و صلاح شهروندان دیده شود

مسعود عباس نژاد عضو شورا شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از کمبود سرویس‌های بهداشتی در سطح رشت اظهار کرد: تا چند وقت دیگر میهمانان نوروزی وارد شهر می‌شوند و باز هم مشکل کمبود سرویس‌های بهداشتی در رشت وجود دارد و نباید در این باره تعلل کنیم.

در ادامه لایحه خرید ملک ها برای سرویس بهداشتی پیاده راه فرهنگی که کمیسیون های شورا با خرید ملک اقای حیدری موافقت کرده بودند به رای گذاشته شد که اعضای حاضر در جلسه به نظر کمیسیون ها رای نداد و به همین منظور پیشنهاد شهرداری برای با این عنوان که اختیار خرید ملک ها تمام کمال بر عهده شهرداری باشد به رای گذاشته شد که با ۶ رای این لایحه مصوب شد.

در ادامه جلسه با لایحه ساماندهی معتادان با تجهیز ۲ سوله متعلق به بهزیستی در جاده لاکان به مبلغ ۲ میلیارد تومان از کد دیون و بازنشستگی به شرط اینکه در این ردیف مازاد اعتبار داشته باشد، موافقت شد.